BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Rapport lekdetectiebedrijf onbetrouwbaar. Heb je recht op terugbetaling?

Bijdrage door gebruiker
16-01-2022
9 reacties
Goedendag, wij hebben een lekdetectiebedrijf in de arm genomen om een lek op te sporen. De website leek betrouwbaar. Er was vrij snel een monteur beschikbaar. Het bedrag is op de website duidelijk. Je krijgt het rapport, nadat de monteur is geweest en voordat je het rapport krijgt. Achteraf lukt het niet om bij een betrouwbaar, goed aangeschreven bedrijf binnen 2 weken een afspraak te maken. De monteur is geweest en wist binnen 20 minuten waar het lek zou moeten zitten. Het rapport zou binnen 10 dagen komen. Omdat wij 200 liter per dag verloren, was het voor ons niet mogelijk te wachten op het rapport en hebben een tegel verwijderd. Er was geen lekkage. We hebben het bedrijf gebeld. Ze hadden het geld inmiddels ontvangen (helaas) en het duurde nu meer dan een week voordat de monteur opnieuw kwam. De 2e keer is hij langer bezig geweest, maar ging zijn apparatuur kapot. Ca. 4 dagen later kwam hij weer en maakte zijn werk af. Althans, zijn 2e conclusie was wederom niet goed. Als we zijn advies hadden opgevolgd, hadden we veel kosten moeten maken. Met behulp van een loodgieter en dagen lang afdopwerk kwamen we het lek heel ergens anders tegen. Blijkbaar heeft dit bedrijf geen kaas gegeten van het werk. Een makkelijk lek zullen ze ongetwijfeld kunnen oplossen, maar dan houdt hun expertise op. Wij hebben ca. € 500 euro betaald voor een foute diagnose. Kunnen we hier zomaar mee akkoord gaan? Hebben we een poot om op te staan?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.