BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Problemen met meubels - korting vragen?

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
09-11-2006
  •  
6 antwoorden
  •  

Hallo, Wij hebben in juli dit jaar een tafel met 4 stoelen besteld bij de Echo Wonen in Veldhoven. Toen deze 3 weken geleden geleverd werden bleken de stoelen niet goed te zijn (verkeerde kleur poot), deze hebben we direct mee terug gegeven en ook niet betaald. Later bleek ook het aluminium onderstel van de tafel niet goed gelakt te zijn en krassen te bevatten, en bleek het houten tafelblad vol houtvulmiddel te zitten. Ook deze klachten hebben wij aangegeven. Vrijwel direct werd afgesproken dat we binnen 2 weken nieuwe stoelen zouden krijgen. Ook hebben we vernomen dat de gehele tafel vervangen zal worden. Het contact met deze winkel verloopt slecht, ze bellen vaak niet terug als ze beloofd hebben dit te doen, en als je dan zelf belt worden ze chagrijnig. Ze stellen ons niet direct op de hoogte van het bestellen van een nieuw tafelframe en -blad, maar hier moeten wij zelf naar vragen (als we ze weer eens bellen omdat we maar niks horen). Het is zelfs zo ver gekomen dat ze de hoorn op de haak gooien. Vandaag (na 3 weken dus) kwamen de stoelen, maar dan op het verkeerde adres (van mijn schoonouders, die niet thuis waren), terwijl duidelijk op de bon stond dat dit niet het bezorgadres was. Voor niks de hele ochtend thuis gebleven dus. We zijn vandaag naar de winkel geweest om verhaal te halen. Dit bleek vergeefse moeite, er kunnen nog geen excuses vanaf. Ik ben nu erg boos (aangezien dit gedoe me al veel tijd gekost heeft, we nog steeds op klapstoeltjes zitten en ik me zeer slecht behandeld voel als consument). Mijn vraag is: heb ik nog bepaalde rechten als consument? Maandag komen ze de stoelen brengen, en zullen we het resterend bedrag moeten betalen. Mag ik bijvoorbeeld een korting bedingen (en wat is dan redelijk?). Mag ik een gedeelte van het te betalen bedrag achterhouden (en dit bedrag pas betalen als ook de tafel naar tevredenheid geleverd is)? We hebben in de winkel gevraagd of het nog mogelijk is te annuleren, maar dit kan niet (zonder een fors bedrag te moeten betalen). Alvast bedankt voor alle informatie.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.