BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Problemen met ESSENT

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
20-02-2006
  •  
3 antwoorden
  •  

Wij kochten een huis waar we met twee gingen wonen. Kennelijk was het energieverbruik in dit huis nogal hoog geweest, want het maandelijkse voorlopige bedrag was € 255,-- We besloten dat zo te laten zodat we op het einde van het jaar een mooi bedrag van Essent terug zouden krijgen. Maar de jaarrekening meldde dat we nog € 1300,-- bij moesten betalen. Dat is dus € 355,-- per maand voor 2 personen zonder bijzondere huishuidelijke apparaten. De oorzaak bleek onze ( 30 jaar oude ) gehuurde boiler te zijn, waaraan zeker de laatste 5 jaren geen onderhoud was uitgevoerd.Het stroomverbruik bleek te zijn opgelopen tot ruim het 10-voudige van normaal. We schreven een brief aan Essent waarin gezegd werd dat het uitzonderlijk hoge verbruik te wijten was aan een defect apparaat van henzelf en dat de rekening niet terecht was.De boiler werd weggehaald en binnen 6 weken zou onze brief behandeld worden. De 6 weken en zelfs 16MAANDEN gingen voorbij zonder enig bericht van Essent. Toen vielen opeens 11 rekeningen binnen, ieder met € 15,-- administratiekosten. De rekening wasinmiddels opogelopen tot € 1900,--

Wat moeten wij doen.Ze willen ons latenbetalen voorhun eigen ondeugdelijkheid. Wij hebbendaar het geld niet voor en ook niet om een advocaat in de arm te nemen. Toch menen wij dat het onrecht is wat hier gebeurt. Tot welke instantie zouden wij ons kunnen wenden ????????

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.