BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

problemen eindafrekening oxxio?

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
14-01-2006
  •  
8 antwoorden
  •  

April 2005 zijn wij verhuisd en meteen hebben we toen de meterstanden van het oude adres doorgegeven aan Oxxio. Gauw genoeg kreeg ik toen van de netwerkbeheerder van electriciteit(Essent) en gas (NRE) een eindafrekening met foute meterstanden. Beide bedrijven zeiden dat Oxxio de standen door had gegeven en dat ik bij fouten bij Oxxio moest zijn. Ik heb dit opgenomen met Oxxio. Na diverse mailtjes, brieven en telefoontjes kreeg ik in augustus 2005 eindelijk (telefonisch) bevestiging dat er iets fout was gegaan bij Oxxio en dat "alles geregeld" zou worden. In september 2005 kreeg ik eindelijk de eindafrekening van electriciteit van Oxxio met, jawel hoor, de foute meterstand (eindafrekening van gas heb ik tot op heden nog steeds niet ontvangen). Nog diverse malen gebeld en geschreven, nooit een reactie dan "de zaak is in behandeling". Dit grapje kost mij toch ongeveer 95 euro.

Ik heb nu mijn bankrekening opgezegd (Oxxio ging niet accoord met het stopzetten van het automatisch incasso) en heb nu al twee aanmaningen van Oxxio (en dreigingen met eventuele afsluiting en overdracht aan een incassobureau).

Vraag: hoever kan ik hierin gaan? Oxxio onderneemt geen actie op mijn verzoek voor een correcte eindafrekening (reageert zelfs niet op al mijn brieven ed), telefonisch krijg ik het standaardcommentaar dat men "bezig is met de zaak en dat ik in afwachting daarvan toch maar mijn rekeningen moet voldoen". Ik heb van hun geld tegoed en zij van mij, dan mag ik toch gewoon verrekenen, of niet soms?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.