BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

probleem met KellerKeukens

Bijdrage door gebruiker
08-12-2009
90 keer bekeken
2 reacties
Onderstaande brief heb ik verstuurd naar KellerKeukens. Wij komen geen stap verder met deze fabrikant. Wij voelen ons afgescheept. Wat kunnen wij nog meer doen? Graag uw advies?

[edit - persoonsgegevens verwijderd door redactie]

Aan Keller Keukenfabriek B.V.
Afdeling Klantenservices
Postbus 1112
4700 BC ROOSENDAAL



Gieterveen, 8-12-2009


Onderwerp: loslaten folie keukenfront / reactie op uw schrijven 1 december 2009.


Geachte heer/mevrouw,


Uw schrijven van 1 december ’09 hebben wij in goede orde ontvangen. Uw schrijven is een reactie op onze klacht m.b.t. het loslaten folie keukenfront op verscheidende deurtjes van onze Keller- keuken die wij bij BouwCenter van der Schoot in Tilburg eertijds gekocht hebben.

Uit uw recentelijk schrijven maken wij op dat u strenge kwaliteitseisen stelt aan de productie van Keller- keukens. Met betrekking tot deze kwaliteitseisen garandeert u dat alle Keller- keukens die bij u de fabriek verlaten 100% in orde en duurzaam zijn. Daarover bij u geen twijfel. Mochten er ondanks uw strenge controles op producten toch fouten in het materiaal voordoen dan ligt de schuld meestal bij de gebruiker. Aldus uw redenering.

Zo ook in ons geval! Wij hebben toentertijd voor een Keller- keuken in ons nieuwe huis gekozen, juist voor de kwaliteit en duurzaamheid. Wij hebben daarvoor wel € 8.200,00 betaald in de veronderstelling dat zo’n kwaliteitskeuken ons jarenlang dat duurzaam gebruikersplezier gaat opleveren. Dat mogen wij er toch wel van verwachten. Zeker bij een merkkeuken zoals die van Keller! Het is voor ons vanzelfsprekend dat wij zo’n keuken met zorg behandelen.

Aan het gebruikersplezier is nu, na 5 jaar, helaas een einde gekomen. Van verscheidende keukendeurtjes laat nu de folielaag los. In eerste instantie ging het om twee deurtjes, te weten het deurtje van de diepvriezer en een deurtje van één van de bovenkastjes. Deze zijn toen probleem en kosteloos door uw monteur vervangen als zijnde een service aan de klant van uw kant uit.

Na verloop van tijd is er weer een folielaag van een deurtje losgesprongen, nu van de vaatwasser. Ook voor dit euvel hebben wij weer aangeklopt bij BouwCenter van der Schoot in Tilburg. Uw reactie is nu dat de oorzaak van het loslaten van de folielaag op de deurtjes aan ons te wijten is door onzorgvuldig gebruik en daar geen garantie op gegeven kan worden. Temeer daar u dagelijks controles uitoefent op uw producten en gebreken zoals loslaten van folie op keukendeurtjes bij normaal gebruik onmogelijk is. De schuld ligt bij de gebruiker, dus in dit geval bij ons.

Uit coulance heeft u ons een eenmalige service verstrekt door ons een nieuw keukenfront voor de vaatwasser toe te zenden. Wie dat keukenfront van die vaatwasser nu moet komen vervangen is ons niet duidelijk. Daarvoor hebben wij weer contact gezocht met BouwCenter van der Schoot in Tilburg. Deze heeft ons toegezegd dat zij met u contact opnemen voor het bij ons laten langskomen van een monteur. Tot op heden hebben wij daarop nog geen reactie gehad. Het nieuwe deurtje voor de vaatwasser staat nog ingepakt bij ons in de gang.

Inmiddels vragen wij ons angstig af van welk volgend deurtje nu de folie los gaat laten. Op die vraag hebben wij niet lang behoeven te wachten. Afgelopen vrijdag zagen wij tot onze schrik dat op een deurtje van een bovenkast de folie los is gelaten. Dit proces gaat verder en waar is het eind!!!

U heeft u vermoedens geuit dat de schuld bij ons ligt. Wij hebben dit tevergeefs bij u proberen te weerleggen. Ook hebben wij op internet gezocht naar lotgenoten die dezelfde ervaring hebben als wij. U als fabrikant staat niet achter de uitlatingen op internet. U levert een product af dat 100% in orde is!

• Wij zijn ontzettend teleurgesteld nu wij een Keller- ‘kwaliteit’ keuken van € 8.200,00 bezitten waarvan het uiterlijk niet om aan te zien is.
• Wij stellen de keuken niet bloot aan hitte en dergelijke waar gevolg daarvan de folie op de keukendeurtjes los gaat laten. Bij u kan die oorzaak niet liggen, bij ons ook niet. De vraag blijft over wat de oorzaak dan wel is?
• Worden wij gedwongen om na 6 jaar nu toch maar een andere keuken met een fatsoenlijk uiterlijk te laten plaatsen? Te gek voor woorden, nietwaar?
• In elk geval is bij anderen, die bij ons op bezoek komen, het aanzien van die Keller- ‘kwaliteit’ keuken die bij ons geplaatst is geen reclame voor uw product met kwaliteitskeurmerk.

Blijft voor ons over de vraag wat wij nu nog verder kunnen doen om uit deze nare impasse te geraken.
• Moeten wij dit nu gaan aankaarten bij verschillende consumentenorganisaties?
• Moeten wij onze rechtsbijstandverzekering nu gaan inschakelen?
• Zelf denk ik aan de optie om de rijdende rechter in te schakelen!
• Of weet u soms nog een andere oplossing? Voor dit laatste houden wij ons aanbevolen en heeft onze voorkeur! Wellicht kunt u ons van advies dienen

Wij wachten met spanning uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Hoogachtend;

L.H. van Rietschoten.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.