BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Positie bij conflict met aannemer

Bijdrage door gebruiker
25-09-2005
3 reacties

Wij hebben in ons huis twee boekenkasten laten maken. Helaas is er bij één ervan een diverse zaken misgegaan (radiatorkast voldoet niet aan de afspraken enbij het afschilderen is het behang op meerdere plaatsten geraakt)

Vooral dat laatste punt is nu het probleem. Om dit op te lossen dient nu òf de kast afgewerkt te worden met een rand òf zoals ook de aannemer toegeeft,zouden eigenlijkde muren opnieuw gedaan moeten worden.

Totaal prijs was 2200 euro wij moeten nog 600 euro betalen. Na een laatste gesprek heeft de aannemer ervoor gekozen om alleen nog maar per brief te corresponderen. In zijn brief aan ons uit hij zich stelliger dan voorheen ... 500 euro voor verdere afwerking of 400 te betalen en de herstelkosten van de gang voor eigen rekening nemen.

Wij beschouwen dit als een probleem, zijn verlaat met onze reactie en hebben inmiddels brief twee met dreigingmet een incasso bureau, ontvangen.

Wat is onze rechtspositie. De fouten zijn toch echt door hem gemaakt eneen redelijke oplossing draagt hij niet aan. Vooral de schuldvraag op ons afschuiven vinden wij blijk geven.

Wie kan ons helpen aan meer informatie, over de door ons te ondernemen stappen, over ev. rechtsuitspraak t.a.v. onze positie (mede ivm de huidige dreiging van en incasso bureau).

Alvast bedankt.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.