Vorig jaar Juli ben ik verhuist en heb het huis verkocht aan een makelaar. In November is dit huis wederom verkocht aan particulieren. Bij het verlaten van het huis heb ik een verhuisbericht ingevuld met de meterstanden en er bijgeschreven dat wij per 1 augustus er niet meer wonen. Aangezien ik groene stroom had via oxxio heb ik even nagevraagd wat de bedoeling was, aangezien het een verhuisbericht van eneco betrof. Ik moest mij gewoon afmelden bij eneco en verder zou het allemaal geregeld worden. Na al een keer gebeld te hebben met eneco, kreeg ik pas in November een afrekening met einddatum 04 November. Dit was de aanmelddatum van de nieuwe bewoners. Contact opgenomen met eneco en gevraagd hoe dit komt. Zij vertelden dat aangezien ik klant was van oxxio, daar de juiste einddatum moest doorgeven en dat zei dit aan eneco moeten doorgeven. Ondertussen ook al een eindafrekening van oxxio ontvangen met verkeerde einddatum. Inmiddels februari 2005 ben ik begonnen met mijn strijd tegen oxxio om dit voor elkaar te krijgen. na vele telefoontjes, brieven (kopie verkoopcontract en verhuisbericht) e.d. In september ontving ik dat mijn klacht in behandeling was genomen en daar ben ik tot op de dag van vandaag nog steeds mee bezig. Inmiddels heeft Eneco al een incassobureau ingeschakeld om de uitstaande afrekening te vorderen en ben maar begonnen met maandelijkse aflossing om deze kosten niet hoger op te laten lopen.
Na dit lange verhaal is mijn vraag eigenlijk. Wat kan ik het beste doen om oxxio sneller te laten reageren en de afrekening aan te laten passen, zodat misschien eneco zijn afrekening weer aanpast? En indien dit niet het geval is, de teveel betaalde kosten en incasso kosten terug te vorderen bij Oxxio.
Graag hoor ik van U.
Met vriendelijke groet,
Roy van zwienen