Hallo,
Via een telefonische colporteur ben ik overgestapt naar de Nederlandse Energie Maatschappy.
Een van de vragen die ik tijdens dit telefoongesprek stelde was of ik zomaar kon opzeggen; "Ja, meneer, dat kan".
Mij werd niet erbij verteld dat alle maatschappyen een opzegtermijn met boete hanteren.
Dus 3 maanden later kreeg ik van mijn ex-leverancier een boete; 100 euro (3 maanden te vroeg opgezegd, 8 jaar klant).
Mijn ex-leverancier, verlengd in mijn optiek stilzwijgend steeds het contact; je krijgt een briefje waarop als je niet reageerd, je automatsch weer een jaar vast zit.
Mag dit?
Ten tweede vind ik de verkooptruc van de Nederlandse Energie Maatschappy beneden peil. Het antwoord was natuurlijk wel correct maar verre van compleet. Zulke maatschappyen weten maar al te goed hoe het zit met opzegboetes en behoren dit de klanten duidelijk te maken, dan had ik 3 maanden later kunnen overstappen.
Dit vind ik dus een vorm van halve, valse voorlichting.
Ja natuurlijk, ik had het oude contact van 2001 nog eens goed moeten nalezen.
Na een tweede klacht bij de Nederlandse Energie Maatschappy kreeg ik een telefoontje dat er niks aan te doen was en dat er geen oplossing aangedragen kon worden, een standaard verhaaltje van een lieve juffrouw die er ook niks aan kan doen...
Is hier niks aan te doen?
Dus mensen pas even op als jullie van energiemaatschappy verhuizen, let op de opzegtermijn.
Sommigen maatschappijen vergoeden wel de boete.
mvg
Nick Gielkens.