We hebben onlangs een salontafel, eethoek en een dressoir gekocht bij Piet Klerkx. Echter, we hebben o.a. drie kleine gebreken geconstateerd aan het dressoir en een servicemonteur heeft dit inmiddels bevestigd. Daarnaast hangen de drie lades ietwat scheef, ook dit moet niet kunnen volgens de servicemonteur van Piet Klerkx. Al met al, mag dit niet gebeuren met een dressoir van €670,-.
Dit dressoir moesten wij overigens verplicht zelf monteren. Hier zijn wij met 2 personen, 3 avonden bezig geweest (we zijn doorgewinterde klussers!). De gebruiksaanwijzing bestond uit één plaatje zonder verdere toelichting.
Piet Klerx doet het volgende voorstel:
Het dressoir wordt geheel vervangen, echter wij moeten het zelf weer monteren. Wij willen die ellende vanzelfsprekend niet nog een keer meemaken. Ze geven aan dat voor €75,- iemand van Piet Klerkx het dressoir monteert.
De leverancier wil overigens niet alleen de beschadigde onderdelen vervangen, alleen het hele dressoir. Wij willen gewoon de beschadigde onderdelen, zodat we deze kunnen vervangen.
Kortom: we voelen niks voor dit voorstel.
Daarom doet Piet Klerkx een tweede voorstel:
Zij kopen het gebrek af voor €25,- contact of een waardebon van €50,-. Daarnaast geven zij een servicemonteur een kwartier de tijd om de lades recht te hangen. Lukt dit niet? Dan hebben wij pech gehad.
Wij zijn van mening dat we niet goed behandeld worden. We hebben immers voor ruim €2.200,- meubels gekocht. Daarnaast hebben we tevens een witte stoel geretourneerd omdat daar een zwarte vlek op zat. Deze wordt overigens vervangen.
Maar waar hebben wij nu écht recht op??