geachte heer, mevrouw,
Wij hebben een leren bankstel gekocht bij seats en sofa's. In januari hebben we het opgehaald. In eerste instantie leek de bank goed te zijn. Pas toen we er mee thuis kwamen zagen we dat de 3-zitsbank niet deugde. Het zogenaamde leer, (dat volgens de verkoper een hele sterke leersoort was en dat wede eerste 10 jaar hiermee welvooruit konden) was op sommige plekken op de zitkussens erg dun. Dit hebben we gelijk telefonisch gemeld, zou geen problemen opleveren. Het middelste kussen is helemaal scheef gemaakt t.o.v. de andere. Na een week of 2 ging dit kussen helemaal scheef naar een kant hangen, aan de ene kant blijkt weinig vulling te zitten + het feit dat de kussen al langer is daar. Er is een naad los op de leuning. Kortom er klopt niets van de bank. Nu heeft s and s hun eigen bedachte voorwaarden (die dus niet op papier staan en ook niet aan de klant gemeld worden bij aankoop) dat is dat je de bank bij hen aan moet leveren bij problemen (dit moeten wij dus betalen, bus huren). Op de faktuur staat duidelijk vermeld dat wij 1 jaar service en garantie hebben. Wij vragen wat de service inhoudt, daar geven ze geen antwoord op. Vervolgens zou de bank naar de fabriek gezonden worden en dan ben je hem dus 3 maand kwijt. Om een verhaal kort te maken. Wij zijn het er niet mee eens, want wij hebben voor een nieuwe en goede bank betaald dus willen wij geen gerepareerde en al helemaal niet voor de kosten van het vervoer opdraaien, plus een tijd zonder een bank te zitten. Wij vragen een nieuwe bank en willen deze dan inruilen. Maar dat doen ze niet. Dus wij vinden dat ze in gebreke blijven en willen dus van de koopovereenkomst af, kan dat ?