Een aantal jaar geleden hebben wij voor ons appartement een douchecabine aangeschaft. Een 1/4ronde douchecabine van Saniscape genaamd Intense. De cabine is gekocht bij de Gamma (in Katwijk)
Al binnen 2 jaar brak een van de scharnieren van de draaideuren af (een plastic pin). Via de Gamma hebben we een nieuwe scharnier besteld. Dit bleek nog binnen de garantie te vallen en daarom hadden wij binnen enkele werkdagen een nieuwe scharnier. Fantastische service!
Nu nog eens 2 jaar later is van de andere deur een scharnier afgebroken. Vandaag weer naar de Gamma gegaan, om opnieuw zo'n scharnier te bestellen. Omdat de garantie-periode verlopen is, kan ik mij voorstellen dat hiervoor kosten in rekening gebracht worden.
Nu blijkt dat Saniscape de bestelprocedure van onderdelen heeft aangepast. Om niet teveel (1800) ordernummers te moeten hanteren, heeft Saniscape sets samen gesteld met onderdelen per artikel. Ik moet nu het scharnier als onderdeel van een grotere set met onderdelen bestellen. Ik ben verplicht niet één, maar alle scharnieren af te nemen. En dat is nog niet alles. Dit moet ook per se in 2 verschillende kleuren (wit en zwart). Daarnaast zitten er standaard nieuwe deurgrepen in de set, ook weer in 2 kleuren. In totaal dus 4 deurgrepen waar ik helemaal niets aan heb! Verder zitten er nog wat onderdelen in waar ik nu niets aan heb.
2 filialen van Gamma geven aan hier niets aan te kunnen doen. Ik moet de gehele set bestellen, ter waarde van €42,00 euro en alles afnemen. Zij weigeren alleen de kosten van het scharnier door te berekenen.
Een telefoontje naar Saniscape zelf levert niets meer op. Ook zij geven aan alleen de gehele set te kunnen leveren.
Beide bedrijven wijzen naar elkaar.
Ik ben bereid te betalen voor het onderdeel dat ik zoek. Ook kan ik me nog voorstellen dat je in een keer alle scharnieren moet bestellen (2 x onder, 2 x bovenscharnier). Maar dan wel in de kleur die je zoekt. Wat moet ik zwarte scharnieren en overbodige nieuwe deurgrepen in 2 verschillende kleuren?
Wat kan ik hier aan doen? Biedt Gamma of Saniscape hier een slechte service? Of allebei?