3 maanden geleden ben ik overgestapt naar Nuon. Helaas blijf ik klant bij Eneco omdat zij de netwerkbeheerder zijn. Ik betaal dus leveringskosten via Eneco: 20 euro voor stroom en 14 voor gas per maand.
Ik ben gewend dat alles automatisch gaat en dus ben ik een termijn vergeten te betalen. Ik had op 28-11-12; 20 euro moeten betalen. Vergeten dus zou je denken er komt een herinnering aan, maar nee. Op 23-12-12 lag er een nieuwe Rekening met 20 euro extra incassokosten. Dus ik vond dat buitensporig en heb gewoon de 20 euro betaalt en was van plan te bellen de volgende dag, helaas niet gebeld door drukte en nu ligt er vandaag weer een brief in de bus: de rekening van 20 euro is nu 60 euro geworden! Binnen 6 weken is een bedrag van 20 nu dus 60 euro geworden.
Is dit rechtmatig? Dat kan toch niet? Iemand die hier een antwoord op weet? Ik wou dat ik van ze af kon, maar ook dat kan niet. En ik maar denken dat monopolies tegenwoordig niet meer mochten.
Mvg,
M. Edel