Ik lig behoorlijk in de knoop met Nuon, Essent en Durion. Een erg ingewikkeld en lang verhaal dat ik in het kort zal uitleggen.
Durion: In april 2004 werd ik gebeld of ik groene stroom van Durion wilde ontvangen. In eerste instantie wilde ik dat niet omdat ik bang was meer te moeten betalen. De man aan de telefoon wist mij te overtuigen dat ik absoluut niet meer kosten zoumaken dan ik op dat moment had. Ik ging accoord en nog geen week later ontving ik een acceptgiro om €10 te batalen voor administartiekosten. Gelijk belde ik op dat dit niet de afspraak was, dat ik niet betaalde en dat het niet door ging. Ik moest dit schriftelijk bevestigen en deed dat, blokkeerde ze gelijk ook van mijn rekening. Ik wist alleen niet dat dat laatste maar één maand geldig was. Onlangs kwam ik erachter dat Durion nog elke maand geld van van rekening haalde. Dit kan ik niet meer terugboeken. Wanneer ik bel is het onmogelijk van dat "contract" (dat ik nooit heb getekend!) af te komen.. Ik ontvang zeer regelmatig aanmaningen en incasso brieven van Durion.
Nuon: Juli 2004 zijn we verhuisd. Viaeen losse adreswijzigingskaart,telefonisch contact en een TPG adreswijziging lieten wij dat vroegtijdig aan Nuon weten. We belden de meterstanden door maar bleven steeds post ontvangen van de Nuon. De Nuon rekent de energie door op ons oude adres (hoewel hier inmiddels iemand anders woont) en wij ontvangen hier steeds rekeningen over. Dit is nog niet alles, opéén of andere manier heeft de Nuon ons aangemeld voorons nieuwe adres en krijgen we ook voor dit adres rekeningen. Dit zou onmogelijk moeten zijn omdat ten eerste wij de huur inclussief energie betalen en ten tweede wij een energieaansluiting metdrie huizen delen (de aansluiting bevindt zich bij de buren). Telefonisch contact of brieven schrijven helpt niet. Ik zit uren aan de telefoon en word steeds doorverbonden, steeds mijn verhaal weer uit te leggen en nog luisteren ze niet. De Nuon kwam laatst met het verhaal dat wij ons in geschreven zouden hebben bij Energie.com. Nog nooit van dit bedrijf gehoord maar wij moesten contact met dit bedrijf opnemen zodat dit bedrijf contact met de Nuon kon opnemen en ons kon uitschrijven. Ik had dit bedrijf gebeld maar ik was bij hun niet bekend om die reden wilden ze ook geen contact opnemen met Nuon. Toen ik dit kenbaar maakte in een brief aan de Nuon kreeg ik als antwoord dat ik contact moest nemen met Energie.com zodat zij contact konden opnemen met de Nuon. Dus... ZE LUISTERDEN GEWOON NIET! Inmiddels heb ik hier slapeloosheid van gekregen. Ik ontvang brieven dat het incassobureau ingeschakeld wordt, dat de energie wordt afgesloten en er telkens administatiekosten op komen. Inmiddels bel ik niet meer, ik weet dat ik na twee uur jankend de hoorn erop gooi. Herkent iemand mijn verhaal?
Essnt: Ook Essent lieten wij tijdig op drie manieren weten dat wij gingen verhuizen en ook Essent rekent de energie door op het oude en het nieuwe adres. Ik heb inmiddels een jaarafrekening gekregen van het oude adres (ook van Nuon) waar ik zo'n €200 terug zou ontvangen. Toch betaalt Essent dit bedrag niet terug omdat zij in de veronderstelling zijn dat ik mijn rekeningen niet betaal. Ik word er radeloos van, ik weet niet welke stappen ik nu nog kan ondernemen om deze bedrijven aan het verstand te brengen dat zij fout zitten en ik de dupe hiervan ben.....
Ik zou graag advies krijgen van iemand die ervaring met deze situatie heeft.