BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nuon agressief bedrijf.

Bijdrage door gebruiker
23-12-2009
22 reacties
Nuon is wel een heel erg agressief bedrijf met zn rekeningen.
Als je te laat bent zit er zo 15.- extra kosten op. Bij de eerste betalingsherinnering.

Als je medewerkers belt , hoor je ze alleen in formules praten. De menselijke maat is helemaal weg.

Ik zou zeggen : rekening betalen en andere aanbieder zoeken. Nuon is ook niet eens de goedkoopste.

Wat Nuon doet is wel lullig. Als ik mijn klanten zou behandelen als Nuon mij behandelt, zouden ze hard weg rennen.
15.- extra op de factuur als je een paar weken laat bent.

Afgelopen jaar moest ik 800 euro extra betalen voor de jaar afrekening.
Ik kon daar een betalingsregeling voor treffen.
Prima. Ik maak het automatisch over. Ging altijd goed tot deze maand.

De bank had wat dingen weer terug geboekt wegens te weinig saldo.
Ontstaan omdat ik zelf heeeeeeeel lang soms moet wachten op mijn klanten voor ze betalen. Maar dat duurde niet lang, dat te weinig saldo. Een paar dagen. Maar aangezien ik niet dagelijks mn afschriften online check, had ik het ff niet in de gaten.

Maar ik zag het (na 10 dagen) , inmiddels voldoende saldo dus ik maak direct alles opnieuw over.

Nu ligt er een brief in de bus dat de betalingsregeling is komen te vervallen.
Geen waarschuwing, geen mededeling dat ze het geld te laat ontvangen hadden of anders.......
Niets. Gewoon zo stop gezet.
Ik bel.
De dame spreekt alleen in formules en vaste scripts ("wat zeg ik als de beller.......").
Ik ben heel vriendelijk gebleven, maar die mevrouw kon niets voor mij.
Ongetwijfeld, mevrouw mag waarschijnlijk ook niets voor mij doen. Maar ik kreeg toch ook niet iemand te spreken die wel wat voor mij kan doen of mag doen.

De hele menselijkheid is weg!
Iedereen verschuilt zich achter regels en procedures.

Ik weet dat wij in nederland verslaafd zijn aan dingen als beleid en protocollen enzo. De ooit zo avontuurlijke Hollanders zijn bang dat de apocalyps komt als we ons niet aan de regels houden ten aller tijde.

En de ironie is dat alleen de gewone man zo behandeld wordt. En de gewone man pikt het ook. Terwijl mensen die al een hele rits nullen achter een getal op hun bankrekening hebben staan, de regels mogen buigen en breken met in verhouding voor hun weinig consequenties.

Ik kan dat geld waarschijnlijk wel bij elkaar schrapen. Jammer van de kerst en oud- en nieuw plannen die ik had. Maar ik kan wel wat geld hier en daar bij elkaar schrapen.

Ik maak mij eigenlijk vooral boos omdat ik onwillekeurig moest denken aan mensen die echt heel weinig geld hebben. Mensen die dat rest bedrag niet in 1 keer op kunnen hoesten.
Ik kan mij voorstellen dat die zich een stuk rotter voelen dan ik. Wanhopig denk ik zelfs.

Zoals ik al zei. Ik erger mij al een hele tijd aan Nuon. Ik betaal die factuur en ben weg.
De ironie is, je stroom blijft altijd van Nuon komen, ik geloof dat ze het netwerk beheren. Dus je komt nooit van die uitknijpers af.
En dat is ook waarom zij zich zo agressief gedragen. Je kunt toch niet (echt) weg als klant.

Mijn klanten kunnen kiezen. Dus ik moet wel vriendelijk zijn.
In ieder geval heb ik leuker werk, dan die beppie die ik aan de telefoon sprak. Jeeeeeeetje wat een rotbaan. De hele tijd mensen vertellen dat ze kunnen verekken. " Ik kan niets voor u doen......."
Gelukkig hoef ik dat bijna nooit te zeggen in mijn werk.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.