mijn vrouw heeft onlangs gesproken met een telefonisch verkoper van nlenergie. Stom, maar ze heeft ze alle vragen beantwoord in de veronderstelling dat ze een informatiepakket toegestuurd zou krijgen.Niets is minder waar want zij heeft ongewild telefonisch een overeenkomst afgesloten.Dit is ook allemaal netjes opgenomen en juridisch zullen zij in hun recht staan.Nu heb ik vernomen dat je binnen een aantal dagen (7) je alsnog kan afmelden voordat de overeenkomst van start gaat.Dit kan alleen via een webformulier op nlenergie.nl. Netjes heb ik dat webformulier ingevuld met klacht als keuzeoptie in het scrolldownmenu, want afmelden stond er niet tussen. Ook heb ik geen kopie van email dan wel een bevestigingsemail ontvangen.Ik heb dus niks concreets in handen.Ik heb telefonisch een medewerker gesproken en die zij dat zij voor mij een klacht zal indienen. Ik heb het gevoel alsof niemand mij daar begrijpt dat ik me gewoon simpel wil afmelden.Ook zou ik graag willen weten of het bedrijf in kwestie zich houdt aan de regels wat betreft telefonisch verkoop en met afhandelingen van zaken in het algemeen.
Als er meerdere mensen zijn die dit hebben meegemaakt graag uw reactie dan wel advies.