Ik betaal mijn rekening bij eneco via een maandelijkse automatische incasso.
In november 2005 werd het maandbedrag niet afgeschreven. Ik heb de klantenservice van eneco gebeld. Zij vertelde mij dat ze overgestapt waren naar een ander administratief systeem. Daardoor hadden de betalingen vertraging opgelopen maar dit zou worden verrekend in de maand december van dat jaar. In december heb ik weer gebeld omdat weer geen maandbedrag werk afgeschreven laat staan het bedrag van de vorige maand. Zevertelde dathet binnen twee wekenzou wordenafschrijven. Dit is niet gebeurd. In januari werd weer niets afgeschreven. Nu zeiden ze dat ze het zouden verrekenen met de jaarnota en daar na zouden afschrijven. Dit is niet gebeurd. Deze maand ( februari) is er weer niets afgeschreven. Nu zeiden ze dat de jaarnota nog niet af was en dat er nog geen bedrag bekend is wat ik dit jaar maandelijks moet betalen. Maar wanneer ze dit klaar hadden zouden ze alles in een keer afschrijven van mijn rekening. Maar wanneer..............?
Mijn vraag is: kunnen ze wanneer het hun uitkomt de maandelijkse betalingen opsparen en gewoon in een keer van je rekening afschrijven wanneer zij een keer zin hebben?