BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Niet tijdig leveren van meubels

Bijdrage door gebruiker
10-11-2013
3 reacties
Goedendag,

Op 27 aug (ong 11 weken geleden) heb ik een aantal meubels besteld (eettafel, dressoir, salontafel en tv meubel). Deze zouden met 5/6 weken geleverd worden. Aangezien ik 28 aug de sleutels van mijn nieuwe huis kreeg, leek me dit een mooie levertijd. Inmiddels is het huis helemaal klaar, maar heb ik nog steeds geen meubels. Het is nu dus al 5 weken later dan beloofd. Inmiddels al 4x contact opgenomen met het bedrijf, maar krijg steeds het antwoord dat zij er niets aan kunnen doen. De redenen die ze geven: 1. de fabriek heeft veel meer bestellingen gekregen dan normaal, dus de levertijd is langer. 2. De vrachtwagen komt vanuit de fabriek in Zuid-Duitsland en die moet door heel Europa leveren, dus duurt het wat langer. 3. We hebben om een nieuwe voorraad gevraagd en hoopten dat we van alles wat zouden krijgen, maar ze hebben alleen 60 tafels van 180cm gestuurd.
Elke week kwamen ze dus met een andere reden, en elke week kreeg ik te horen: deze week of volgende week verwachten we ze binnen te krijgen.
Inmiddels betaal ik dus al 2 maanden hypoheek, zonder dat ik in mijn huis kan wonen. Ik ga namelijk voor het eerst op mijzelf wonen, dus heb ook geen oude meubels die ik kan gebruiken.
Ik begrijp dat ik de koop kan ontbinden, maar als ik de meubels ergens anders bestel dan zit ik weer aan een levertijd van ong 8 weken, dus daar schiet ik niet veel mee op. Kan ik hier verder nog iets mee doen? Is het bijv. mogelijk een schadevergoeding te eisen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.