Na het lezen van al deze vragen, voeg ik mijtot het rijtje slachtoffers. Ook ik was naïef. De afspraak om mij pas in januari het pakket toe te sturen, werd schijnbaar direct in de prullebak geworden, want na 3 dagen, net voor de Kerst, kreeg ik het al in de brievenbus. Heb direct schriftelijke geannuleerd. Zaterdags na de kerst kreeg ik een telefoontje van de NEM: of alles goed was en of er nog vragen waren. Heb gelijk de annulering gemeld en zij maakte een aantekening in mijn dossier. Opgelost en geregeld dacht ik. Fout:dossier betekent bij NEM: het ronde archief. Na de berichtgeving van de definitieve overstap heb ik nog diverse correspondentie gevoerd met de Operationeel directeur, kopie annuleringsbrief gestuurd, maar ze houden voet bij stuk: niets ontvangen en niets in dossier. Daar zit je dan als braveburger.
Wie beschermt in Nederland ons tegen dit soort bedrijven. De NMA controleert of bedrijven binnen de grenzen vande wetten werken. Maar zijn die wetten dan zo soepel? En als deze ellende met NEMal zoveel jaren gaande is, heb helaas dit niet eerder geweten, wanneer stopt dit dan eens? Hoe kunnen wij met elkaar een vuist maken en deze praktijken laten stoppen?
Doortje