BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nederlandse Energie Maatschappij

Bijdrage door gebruiker
05-01-2012
19 reacties
Ook wij zijn de dupe / slachtoffer geworden van de praktijken van de Nederlandse Energie Maatschappij. Wij kregen vorige week een brief in de bus, met daarbij een kaart voor het opnemen / van de meterstanden. Na ontvangst van de meterstanden kon men zsm beginnen met leveren ?? Wij waren erg verbaasd omdat wij geen contract hebben bij de NEM, maar bij NUON. Hierop gebeld naar de klantenservice van de NEM. De dame, welke ik aan de lijn kreeg, vertelde mij dat wij op 18 november 2011, via internet, zijn overgestapt naar de NEM. Aan haar uitgelegd dat dit onjuist was en dat wij nooit zijn overgestapt en dit ook zeer zeker niet willen. Vervolgens nog een aantal maal doorverbonden, met iedere keer hetzelfde verhaal. Op het laatste kreeg ik een man aan de lijn. Deze gaf aan dat wij met hun een overeenkomst hebben gesloten, via internet, maar dat hij een en ander zou gaan uitzoeken. Nogmaals aangegeven dat wij niet zijn overgestapt en zeker geen overeenkomt hebben.

Gisteren kregen wij een brief van de NEM. Hierin word vermeld dat zij ons bezwaar ongegrond verklaren. Dit omdat wij ons zelf op 18 november, via internet, zouden hebben aangemeld en dat er derhalve een rechtsgeldige overeenkomst is. Indien wij besluiten de overeenkomst op te willen zeggen brengt de NEM ons een opzegvergoeding in rekening, welke kan oplopen tot 250 euro. !!!!

Nogmaals: wij hebben ons zelf nooit aangemeld en hebben zeker geen overeenkomst met de NEM gesloten. Ik heb een brief opgesteld en deze naar de NEM gestuurd. Indien men blijft volharden dat de overeenkomst rechtsgeldig is en/of een opzegvergoeding in rekening brengt draag ik de zaak over aan onze rechtsbijstandsverzekering en ga ik bij de politie aangifte doen tegen de NEM, ter zake oplichting en fraude.

Na het versturen van de brief heb ik, telefonisch contact opgenomen met NUON. Daar werd ons verteld er sprake was van een "gedwongen overstap" en dat wij nu inderdaad klant zijn bij de NEM. Wij hebben aangegeven gewoon bij NUON te willen blijven en zeer zeker niet naar de NEM willen.Men gaf aan alles in werk te gaan stellen om ons weer terug te halen naar NUON.

Hebben meer mensen last van deze praktijken en wat kunnen jullie ons adviseren ? Ik weet wel dat wij niets (opzegvergpoeding, afrekennota etc.) aan de NEM gaan betalen. Wij hebben al juridisch advies ingewonnnen en gaan desnoods tot aan de rechter..
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.