Ik heb een lederen bankstel van €1995,-- sinds april 2004. Nu constateerde ik begin dit jaar dat bij de leuning een stiknaad los laat dus contact opgenomen met de winkel. Die stuurde na enkele telefoontjes en steeds opnieuw gemaakte afspraken eindelijk op 5 april iemand langs. Die vond het een gegronde klacht en er zou iemand van de fabriek contact opnemen om langs te komen. Ik heb op 9 mei weer gebeld daar ik niemand gehoord of gezien had. Vandaag weer gebeld en te horen gekregen dat de fabrikant mij had laten weten dat het geen gegronde klacht is omdat banken altijd op de naden bij de leuningen scheuren als je banken optilt. Nu tillen wij de bank niet op aan de leuning, te zwaar en te onhandig dus vreemde conclusie als je zoiets zegt en niets hebt gezien.
Kan ik er op staan dat leverancier mij contactgegevens van fabrikant geven?
Zit er garantie op een bankstel en zo ja valt dit er dan onder?
De kosten van reparatie zou een "paar honderd euro "zijn volgens de fabriek, en zouden voor mijn rekening zijn. Kan ik eerst een offerte voor deze reparatie vragen en kunnen eisen dat ze het eerst komen bekijken zonder kosten ?