In mei heb ik een 4 tal producten via de website van bcc gekocht. Een van deze producten was een gasfornuis van Etna met een laden klep aan de onderkant.
Het gasfornuis is in de afgelopen 5 maanden in totaal denk 3 keer gebruikt op de oven stand. Uit de oven kwam bij het verhitten een iets wat vreemde geur en ik was in de veronderstelling dat dit kwam door dat het fornuis nieuw was. Bij elke gebruik erna werd de geur steeds iets sterker en nu is het zover dat de geur ook te ruiken is als de oven uit is. De oven is uitgeboend met verschillende schoonmaak middelen echter hielp dit niks. Bij het los schroeven van de achterplaat trof een en dal muizenkeutels aan! De oven is namelijk onder in de lade klep niet volledig afgesloten en toegankelijk voor ongedierte. Aan beide kanten van de oven onder in de laadklep zitten 2 gleuven waar ik mijn halve hand doorheen kan steken. Ook is de laden klep van achter helemaal niet afgesloten en zit er een opening van minimaal 20 centimeter!
Nu heb ik meerdere malen contact gehad met BCC en Etna. BCC verwijst mij naar Etna, Etna geeft aan de producten staan opgeslagen bij BCC. Mocht ik een monteur langs willen laten komen via Etna moet ik dit zelf bekostigen!
Ik heb daarna weer met BCC gebeld, let wel dat ik bij elk telefoontje minimaal 30 minuten in de wacht heb gestaan om vervolgens weer terug gestuurd te worden.
Gesproken met een klantenservice mdw en de situatie uitgelegd. Hij heeft de klacht bij zijn leidinggevende voorgelegd en ik kreeg als antwoord dat BCC niks voor mij kan betekenen omdat ik dit pas 5 maanden later meldt. Bij het ontvangen van producten controleer je deze op pitjes of krassen. Ik was niet op de hoogte dat ik de producten ook inwendig moest onderzoeken! Dat ik hier pas na 5 maanden achter kom is doordat ik de oven een aantal keer heb gebruikt en de geur steeds sterker wordt.
Wat mij enorm stoort is dat er 1, garantie op het product zit van minimaal 2 jaar en 2, dat ik een verzekering polis bij de BCC heb afgesloten! Als ik dat aangeef krijg ik als antwoord dat ik pas aanspraak kan doen op de verzekering op het moment dat het product defect is.
Hetgeen dat mij wordt geadviseerd door een leidinggevende van BCC is de oven zelf schoon maken. Meer kan BCC niet voor mij doen! Dit omdat het niet om een technisch defect gaat en het niet aannemelijk is dat hetgeen bij BCC plaats heeft gevonden.
Ik moet dus als vrouw met 0,0 technische achtergrond al het isolatiemateriaal verwijderen waar ALLE draden doorheen lopen en dan mijn oven verder gebruiken zonder isolatie materiaal of enig idee of alles in tact is. Ik heb uitgelegd dat ik geen technische achtergrond heb, in huis leef met mijn 3-jarige dochter en gevraagd of het de bedoeling is dat het eerst goed mis gaat voordat BCC deze melding serieus neemt.
Ik ben ontdaan door dit advies! Dat ik eerst het risico moet lopen met een klein kind in huis dat er iets goed mis kan gaan met een product dat aan is gesloten op een gaskraan kan er bij mij niet in. Er wordt mij geen enkele oplossing geboden om mij hierin tegemoet te komen gezien ook BCC niet kan aantonen dat dit probleem er niet al zat voordat ik het product kreeg! Ik heb notabene een verzekering bij hen afgesloten en ik ben ervan bewust dat er in de voorwaarden staat dat het moet gaan om een technisch defect maar dit is een uitzonderlijk geval! Niemand kan mij garanderen dat de bekabeling nog in tact zijn!!!
Wat kan ik hieraan nog doen?! Wat zijn mijn opties?