Bij koop van onze IKEA keuken werd door de verkoopmedewerkers een montagebedrag genoemd als indicatie van de montagekosten. IKEA schakelt vervolgens een montagebedrijf in. De keuken was al gearriveerd bij de transporteur terwijl het ingeschakelde montagebedrijf de offerte nog moest opstellen. Het montagebedrijf weet heel goed in wat voor positie je als klant verkeert. Voor onze simpele recht-toe recht-aan keuken bleekhet geoffreerde montagebedrag 3 keer zo hoog dan de indicatieprijs die IKEA ons had verteld. Omdat de keuken al bij de transporteur was (die had al gebeld om de keuken te bezorgen met dreiging van opslagkosten als het te lang ging duren) zijn wij maar akkoord gegaan met de peperdure offerte vanhet door IKEA ingeschakelde montagebedrijf.Want waar haal je zo snel nog een ander montagebedrijf vandaan. IKEA ontvangt de offertes en weet dus de geoffreerde bedragen. Achteraf hebben wij tot 3 keer toe een brief (2 keer aangetekend) naar IKEA gestuurd met onze klacht over de gang van zaken m.b.t. de totstandkoming van de montageprijs. 1 keer een standaardbriefje ontvangen dat onze klacht in behandeling zou worden genomen. Maar daarna nooit meer iets gehoord, ook niet na nog een keer een aangetekende brief. Wij willen graag weten of meer mensenervaringen hebben met woekermontageprijzen van IKEA keukens en dat IKEA vervolgens klachten hierover niet beantwoordt.