BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Molinari Bijenkorfstoeltjes die verkleuren

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
15-10-2006
  •  
7 antwoorden
  •  

In een dolle bui hebben wij tijdens de DDD dagen van de Bijenkorf twee fautuilstjes van Molinari gekocht. De academia stoeltjes uit 2003. Die stoelen zijn in december 2003 geleverd. Er is bij de koop (waar de man met de microfoon de kopers opzweept en ieder normaal gesprek verstoord) geen melding gemaakt over het eventueel niet kleurecht zijn van de bekleding en de prijs ( 795,- euro per fautuil) was nogsteeds dusdanig dat wij er van uit durfden te gaan met een kwaliteitsproduct te maken te hebben. Wij kozen de kleur terra, een soort oranje. Prachtige stoeltjes die al in het jaar erop begonnen te verkleuren. In het begin ga je er nog vanuit dat het nioets ernstigs is. Tijdens de voorjaarsactie van 2006 maakten we een melding van de inmiddels ernstig verschoten kleur, die niet volgens een 'normaal'patroon verkleurde, maar op 'vreemde'plaatsen. het lijkt een soort van reactieverkleuring op andere dan de gebruikelijke plaatsen ( de zitting is prima, de achterkant vertoont vlekken en de leuningen en bovenkant zijn nagenoeg geel verkleurd). Een trage reactie van de Bijenkorf volgde. Er kwam iemand kijken die foto's heeft genomen en de klacht gerond verklaarde. Hij gaf aan er zelf niets mee te kunnen doen.

Daarna volgde absolute stilte. Na wat telefoontjes kwam ik uiteindelijk weer bij de bijenkorf terecht. De mevrouw aan de andere kant van de lijn zei dat ze erachteraan ging. Wederom stilte. Weer bellen ( na een tijdje) en toen ging de mevrouw van de bijenkorf met vakantie of kon ze weinig doen vanwege de aangebroken vakantieperiode. Het was toen 14 Juli. Maar de klacht was doorgenomen en ze ging het terugkoppelen met de fabrikant. Toen ik zelf terug kwam van vakantie lag er een kaart dan ze zelf eerst vakantie nam t/n 18 september. Weer absolute stilte. In oktober ( na de DDD actie) ben ik maar weer zelf gaan bellen. Mevrouw zei dat verkleuring van het product iets was waar zowel zei als de fabrikant ( MOLINARI!!!! NB) niets mee konden en dat ik een vergoeding in de vorm van waardecoupons van de bijenkorf kon kiezen ( het geen de mevrouw erg royaal leek te vinden ) van éénderde van de aankoopprijs.

Voor dit bedrag heb ik GEEN nieuwe stoeltjes, geen nieuwe bekleding en zelf geen kans om dit bedrag bij een ander dan diezelfde bijenkorf te besteden. Ik kan dit dus niet als aanbetaling gebruiken bij de aanschaf van nieuwe meubels bij een partij met betere service! In arre moede ben ik accoord gegaan. Wij wilen niet langer in een stilterelatie met de Bijenkorf blijven hangen. Wij moeten klaarblijkelijk geen grote zaken met deze firma aangaan. Ik snap absoluut niet hoe een winkel als de Bijenkorf of een firma als Molinari dit soort klantenpraktijken laat gebeuren. Hoe ze je met een kluitje het riet in sturen. Pas op tijdens de DOLLE DAGEN. Voor je het weet wordt je er dol van.

HET IS NU 15 NOVEMBER. De bonnen moeten nog komen!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.