Hallo,
Op 19 juli 2007 heb ik bij Echo Wonen in Eindhoven 4 stoelen besteld.
De levertijd zou +/- 12 weken zijn. Na 15 weken hebben ze pas geleverd maar in de verkeerde kleur. De oplossing die ze zelf aandragen is dat de opdracht opnieuw met spoed (levering over 7 weken) wordt uitgevoerd of dat ik voor het bestelbedrag andere producten mag uitzoeken. Ze hebben de bestelling echter nog niet opnieuw geplaatst, daarvoor wachten ze nog op mijn fiat.Ik heb echter helemaal geen zin meer om ze die kans te geven (zie ook de redenen hieronder) en wil de bestelling annuleren. Op de bestelbon staat echter dat er 30% annuleringskosten in rekening worden gebracht. Verder verwijzen ze naarde voorwaarden van de'Organisatie van Europese Woninginrichters', waar ik helemaal niets van kan terug vinden. Ik heb geen aanbetaling gedaan.
Een aantal redenen waarom ik geen vertrouwen meer heb in deze zaak:
Ze beloven stelselmatig terug te bellen wat ze vervolgens verzuimen
Enkele andere meubels die ik eerder dit jaar bij ze besteld hebben kwamen veel te laat binnen.
1 van die meubels bleek later al weken klaar te staan, er is echter nooit een afspraak gemaakt om te bezorgen
Na de levering van de stoelen (mijn vriendin was alleen thuis) kreeg ze even later sms-jes van de betreffende chauffeur of ze interesse had "eens wat leuks met hem te gaan doen". Niet echt de manier om met je klantgegevens om te gaan lijkt me.
Kortom, ik ben helemaal klaar met deze winkel en wil niets meer met ze te maken hebben.
Mijn vraag is dus: in hoeverre sta ik in m'n recht als ik de bestelling nu annuleer?