BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Meubelaankoop

Bijdrage door gebruiker
21-10-2007
8 reacties

In mei van dit jaar hebben wij meubelen gekocht bij een meubelbedrijf in Nieuwleusen. TVkast, salontafel,broodkast, eetkamertafel met stoelen. Ruim 4.000 euro!

Wij hebben deze meubelenop 6september geleverd gekregen. Bij de aflevering bleek in eerste instantie alleen de tv-kast beschadigd te zijn. De vrachtwagenchauffeur heeft direkt het bedrijf gebeld dat er schade was. Er zou daarna kontakt met ons opgenomen worden wanneer er iemand langs zou komen om te kijken wat er nu beschadigd was. Wij hebben niet alles betaald want we hebben een bedrag ingehouden van 700 euro.

Diezelfde avond bleek ook nog eens dat de salontafel niet naar behoren was afgewerkt, de broodkast niet (ook nog eens een kromme deur) en de eetkamertafel was niet goed, slecht gelakt/gespoten.

Op 14 september is er iemand van het bedrijf geweest om de meubels te inspecteren. Een gedeelte van de klachten werd beaamt. Echter wij waren te kritisch! Maar je mag toch verwachten dat je goed afgewerkte meubels krijgt?. Er werd gezegd dat er niets werd gedaan aan de eetkamertafel. Dit hebben we dus niet geaccepteerd.

Op 27 septembr werdenwij gebeld met de mededeling dat ze de meubels kwamen ophalen en dat we ze een week later weer terug zouden krijgen. Ik heb ze daarna een fax gestuurd met de vraag of ze mij schriftelijk konden meedelen wat ze nu precies gingen doen en waar de meubels naar toe zouden gaan. En ook gezegd dat wij een nieuwe eetkamertafel wilden hebben. Hierop hebben wij geen reactie ontvangen. Op 9 oktober heb ik opnieuw een fax gestuurd met het verzoek om te reageren. Op 11 oktober kregen wij een telefoontje dat ze nu 2 november de meubels willen ophalen en een week later weer willen terugbellen. Ze hebben nu wel gezegd dat er een nieuwe eetkamertafel wordt geleverd!.

Ze willen echter niets op papier zetten!. Alhoewel ze in hun leveringsvoorwaarden vermelden dat ze afspraken schriftelijk vastleggen. Wij hebben opnieuw een fax gestuurd op 11 oktober met het verzoek om schriftelijk aan te geven wat ze nu precies gaan doen. Ik heb al wel vernomen dat de meubels niet terug gaan naar de fabriek maar dat ze ze zelf gaan "repareren".

Toen ik afgelopen vrijdag niets gehoord heb, ben ik zelf naar de meubelzaak gegaan om het verder maar mondeling te regelen.

Toen ik daar kwam en zei wie ik was en wat ik kwam doen werd mij tot mijn stomme verbazing verteld dat de zaak was opgelost en dat ik mijn voordeel er maar mee moest doen!

Voor mij is de zaak niet opgelost en wil er helemaal geen voordeel mee doen. Wat wij willen is dat we zeker weten dat we goed afgewerkte meubels krijgen.

Wat kunnen we verder nog doen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.