Namens mijn zoon het volgende:
Vorige week heeft hij de meterstanden aan Essent doorgeven. Daarbij bleek dat hij meer dan 21.000 kwh meer verbruikt zou hebben dan vorig jaar. Hij helemaal in paniek natuurlijk en veel gebeld met Essent, nou ja met hetcallcentre. De meter draait razendsnel, maar de electricien van de woningvereniging vond het wel normaal. Alle groepen een voor een aan en uit gezet. Bij de keuken draait de meter het snelst. Alle apparaten, op de boilers na, uitgezet. De meter draait met een enorme snelheid. Ik heb zelf een soortgelijke oude meter (1968) en die draait veellangzamer. Er is een meterijking aangevraagd, maar we hebben er niet veel vertrouwen meer in. Dat komt doordat er deze week gebeld werd door Essent met de mededeling dat het stroomverbuik'slechts' 6000 kwh zou zijn. Nog altijd zo'n 1500 kwh meer dan vorigjaar. Waar die gegevens vandaan komen weten we niet.
De vraag is: Moet mijn zoon derekening vooruit betalen als niet duidelijk is of de meterstanden wel kloppen? Datkan hij namelijk niet.Wat te doen?????