Anderhalf jaar gelden hebben we twee matrassen via Wehkamp gekocht. Na deze anderhalf jaar is een van de twee matrassen aan de zijkanten gaan inzakken. Wat betekent als je in je slaap te veel naar de buitenkant draait, dat je uit bed valt. Nu heb ik Wehkamp gebeld ivm mijn garantie. Kreeg uiteindelijk na een lange tijd en 3 telefoontjes van mij aan hun een brief thuis gestuurd, waarin het volgende staat:
Uit ervaring is gebleken dat de meeste klachten te wijten zijn aan de volgende oorzaken: Mogelijk heeft u de matras niet of onvoldoende gekeerd. Dit dient nl regelmatig te gebeuren. Mogelijk is ook dat de matras te zwaar wordt belast. De geleverde matras is geschikt voor gebruikt door personen tot 90. In dit geval kunt u geen aanspraak maken op de interieur garantie.
Mocht u nav bovenstaande van mening zijn dat de klacht toch is ontstaan door een fabricagefout dan kunnen wij het betreffende matras bij u ophalen ter beoordeling. Aan de hand van deze beoordeling kan bepaald worden wat de aard van deze klacht is. Echter, indien na beoordeling blijkt dat de klacht niet te wijten is aan kwaliteitsgebrek cq een fabricagefout dan zijn de gemaakte kosten ad 50 euro voor uw eigen rekenig. Tevens zal de matras dan weer bij u worden retour bezorgt.
Nou, voor de vragen kan ik zeggen dat ik 50 kilo weeg en dat de matras elke week met het verschonen wordt omgedraaid. Vind het achtelijk dat ik 50 euro moet gaan betalen als ZIJVINDEN dat het geen kwaliteits/fabricage fout is. En daarnaast heb ik geen matras als die van mij ter beoordeling (weet niet voor hoe lang) de deur uit is, moet ik dan de gehele tijd op bank liggen ofzo?
Graag wil ik weten in hoeverre mijn recht is in deze situatie.