BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

M-line ruilt het matras niet om (binnen de garantie)

Bijdrage door gebruiker
14-09-2011
188 keer bekeken
23 reacties
Beste,

In 2007 kocht ik een m-line matras. Dit was hét matras voor mij, het matras lag heerlijk en gaf de juiste ondersteuning voor mijn rug (want ik zat met rugklachten). Tot vorig jaar, toen kwamen de rugklachten terug. Wat bleek, het matras was in het midden ingezakt (de blokjes).
Geen probleem, garantie op een m-line matras is 10 jaar. Prima, binnen no-time werd het matras door m-line geruild voor een nieuwe. En toen begon het:

Ik werd door m-line zelf gebeld en ze vroegen aan mij welk matras ik wilde. Ik antwoorde dat ik gewoon hetzelfde matras ervoor terug wilde. Nee, dit is niet mogelijk zei m-line omdat de 2007 versie uit de markt is gehaald. Daarvoor zijn er nu 2 andere matrassen voor terug gekomen, een stevigere/hardere en een zachte veriant. Welke wilt u?
Tja zei ik, dat is moeilijk aan de telefoon aan te geven welke nu het beste voor mij geschikt is. Ik gaf aan de stevigere/hardere matras te willen omdat ik dacht dat dat matras het meest geschikte was.
2 weken op het stevigere/harde matras gelegen met meer rugklachten dan normaal en moest een beslissing nemen. Was het zachtere variant dan beter voor mij? Ik wist het toen nog niet.
M-line gebeld, deden niet echt moeilijk en ruilde het matras om voor de zachtere variant.
Nou, de zachtere variant is een hel. Ik sliep er zo slecht op en had zoveel last van de rug dat dit matras 100% niet goed is voor mij.
Dus ik zit met een dilemma want beide zijn niet helemaal geschikt. Met een fysiotherapeut hierover gepraat en hij gaf aan dat de stevigere/harde matras voor mij het juiste is. De 'vroege' klachten waren logisch want bij een nieuw matras kunnen je klachten binnen 2 weken verergeren en daarna, wanneer de lichaamshouding/rug is aangepast zal het verbeteren. Conclusie is dus dat ik het stevigere/hardere matras te kort heb kunnen testen, 2 weken maar. 2 weken omdat ik het matras toen nog kon ruilen met de zachtere variant. De keuze was lastig.

Ik belde met M-line en heb het verhaal uitgelegd, ik heb de stevigere/hardere matras nodig en zou dus graag het zachtere matras voor een laatste keer willen ruilen met het hardere matras was mijn vriendelijke verzoek.
Reactie M-line: Sorry maar dat is niet meer mogelijk.
Ik was verbijsterend en vroeg waarom niet want het matras is maar 2 weken gebruikt en is dus zo goed als nieuw. Nee meneer, we zijn geen omruilbedrijf.
Ik heb een paar keer met ze gebeld maar ze blijven bij hun standpunt.

Het resultaat is dat ik nu thuis een M-line matras heb van 1279 euro die te zacht is en waarop ik niet kan slapen.
Ik vind het onbegrijpelijk, het was voor mij onmogelijk om telefonisch aan te geven welk matras goed voor mij was.
Als het nu een matras van 200 of 300 euro was oke geen probleem, maar 1279 euro is veel geld. Ik heb het matras sindsdien op marktplaats fora aangeboden maar tot heden nog niet verkocht.

Het is een lang verhaal geworden maar hopelijk is het duidelijk.
Mijn vraag: Is hier nog iets aan te doen? Zij verliezen hiermee alleen maar een lifetime klant.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.