Ik heb sinds twee weken een hondje uit het asiel. Het is een jong klein pinchertje, een reu, hartstikke lief en makkelijk, ook met mijn poes. Hij is geschat op ongeveer 1,5 jaar oud. Hij heeft één vervelende eigenschap, vooral omdat hij zelf zo klein is: hij wil alle andere mannetjeshonden te lijf, hoe groot ze ook zijn! Tot nu toe is alles nog goed gegaan, maar ik hou m'n hart vast als ik op een dag een grote loslopende reu tegenkom, die de pest in krijgt, want dan maakt mijn ukkepuk geen schijn van kans. Ook is het erg onplezierig als ik andere mensen met een reu tegenkom. Ik durf hem om dezelfde reden nergens los te laten lopen, ook niet waar dat makkelijk zou kunnen. Hij wordt volgende week gecastreerd (verplicht door het asiel). Zou het daarna beter kunnen gaan? Of is dit gedrag af te leren en hoe dan?