Op 28 oktober 2005 hebben wij een boxspring gekocht bij het bedrijf Bedden & Bankstellen. De verkoper liet ons weten dat we rekening moesten houden met een levertijd van ca. 10 weken. Langer dan gebruikelijk, zo zei hij, omdat de feestdagen ertussen zitten. Daar konden wij wel mee leven. We hebben 10% aanbetaald en een orderbevestiging ontvangen met daarop vermeld o.a. de week van levering. Daar staat letterlijk "ca. 02/2006". Dat circa ook een weekje eerder of later kan zijn begrijpen wij. Omdat de levering volgende week zou plaatsvinden en wij nog geen definitieve datum doorgekregen hadden, hebben wij zelf gisteren even gebeld. De dame die ons te woord stond vertelde dat het bed pas in week 8 (eind februari) geleverd wordt!! Dat betekent een levertijd van 4 maanden!!! Bijna 2x zolang als toegezegd. Bovendien hebben wij geen opgaaf van reden gekregen en allerminst een "sorry voor het ongemak" gehoord. Op onze orderbevestiging en aanbetalingsbewijs staan geen leverings- en betalingsvoorwaarden vermeld. Deze zijn evenmin terug te vinden op de website van het bedrijf dus we weten niet wat er "in de kleine lettertjes staat". Wel vermeld het bedrijf op de site dat alles direct uit voorraad leverbaar is... We hebben gisteren gelijk een e-mail gestuurd waarin we ons ongenoegen hebben geuit en vragen of het bed hoe dan ook in januari bezorgd kan worden (dan hebben ze nog 4 weken extra speling!). We wachten nog op antwoord maar zijn wel erg benieuwd wat onze rechten zijn en wat we moeten doen als het bedrijf geen of een onbevredigendereactie geeft. Wij hoeven dit toch niet te pikken? Is een e-mail -waarvan we een ontvangstbevestiging hebben ontvangen- ook rechtsgeldig als zijnde "aangetekend schrijven"? Kunnen we korting bedingen bij te late levering? We willen het bed nl wel hebben. Als het zover komt dat wij de aankoop toch willen ontbinden, krijgen wij dan de aanbetaling terug? Kortom: wie heeft ervaring met soortgelijke situaties en tips voor ons? Alvast hartelijk dank!