Mijn vriend en ik wilden een nieuw TVmeubel voor in de woonkamer van zijn nieuwe huis bij de Ikeakopen, met bijpassende kasten. Toen we alles in het magazijn bij elkaar wilden zoeken, bleken het tvmeubel en de boekenplanken voor erboven niet voorradig te zijn. Deze zouden een week later binnen komen. Een week laterbleek dat het TVmeubel nóg twee weken op zich zou laten wachten. Twee wekenlaterwas het meubel volgens de ikeasite nog steeds niet op voorraad in onze woonplaats. Eigenlijk...in heel Nederland niet, in heel Belgie niet, in 6 grote Duitse steden niet en zelfs in Zweden was het TVmeubel niet voorradig. We voelden nattigheid en gingen eens informeren. Ikea zei dat het echt nog binnen zou komen en we kregen de garantie, mondelijk natuurlijk dus niets te bewijzen, dat het nog zou binnen komen,en wel in week 51.
In week 51 bleek echter dat het meubel uit het assortiment was gehaald;ook alle showroommodellen waren al weg. We hadden de andere kasten inmiddels wel in elkaar gezet, omdat we meerdere keren de garantie kregen (we hadden ook regelmatig gebeld) dat het nog zou komen. Gelukkig konden we die gemonteerd terugbrengen.
Toch zat het ons niet lekker, vooral omdat we zolang aan het lijntje werden gehouden én omdat het meubel nog steeds werd aangeboden op de site. Tot in januari zelfs. Wij vroegen ons af: in hoeverre heeft de Ikea een leveringsverplichting enwaarom kunnen ze vanuit Zweden niet gewoonmeteen aangeven als heteruit wordtgehaald?! Het bleek dat ze sinds week 36 al niet meer geleverd werden. De keren dat we nog terug moesten,oa voor nieuw tvmeubel, hoorden we meerdere malen bezoekers vragen naar het TVmeubel. Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.