BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Leen Bakker

Bijdrage door gebruiker
27-06-2014
10 reacties
Bij deze een review over de klantenbehandeling van de Leen Bakker:
Het is waardeloos.
Ik wist dat ik van Leen Bakker als budgetwinkel niet veel hoefde te verwachten qua kwaliteit of service, maar dit gaat wel alle perken te buiten.
Ik heb een kast gekocht van 250 euro, bij de verkoop werd gezegd dat de kast eenvoudig te monteren was, dat ik als leek dat ook makkelijk voor elkaar zou krijgen.
Eenmaal thuis blijkt dat er fabrieksfouten in de kast zitten, de gaten die de fabriek heeft voorgeboord zijn 10 cm naar links (ten opzichte van de gaten in de handleiding), waardoor de deur niet op de rails geschroefd kan worden.
Ik bel hierover met de Leen Bakker, het antwoord was letterlijk: 'De fout is bij ons bekend, maar het is te duur om alle kasten terug te halen, we blijven ze dus gewoon verkopen'.
Op de vraag of ze dat dan bij het afsluiten van de koop er niet bij zouden vertellen werd simpelweg 'nee, niet nodig' gezegd.
Vervolgens kon ik wel zwart iemand de kast laten maken, een leuke bijverdienste voor die mensen, als je foute kasten verkoopt.
De manager was er niet, dus een dag later met hem contact opgenomen, maar wat was dat een botte hork.
Volgens de manager was de kast helemaal niet verkeerd gefabriceerd, en kon ik gewoon niet monteren, het was mijn eigen fout. (verder als de verpakking openen en de handleiding lezen waren we nog niet gekomen)
Ik mocht wel een klachtenformulier met foto's insturen, hier zou dan z.s.m. op gereageerd worden. (maximaal 2 weken)
Het is ondertussen 3 weken geleden, maar ondanks een aantal telefoontjes geen antwoord gehad op de klacht (het voorstel was mijns inziens redelijk: vergoed de montagekosten, of neem de kast terug).

Al met al dus een zeer waardeloze omgang met klanten, de manager is ronduit respectloos (het vloerpersoneel was vriendelijk, maarja 'zij konden niets doen') en ze hebben er schijnbaar geen enkel probleem mee om ondeugdelijke producten te verkopen zonder hier iets over te vermelden.

Volgens de Consumentenbond kon ik niets ondernemen, want ik heb alleen betaald voor de koop en niet voor de montage (iets wat ook niet mogelijk is bij de winkel).


Niet kopen bij deze winkel dus!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.