Op 5 april heb ik 33 stuks plinten retour gebracht bij Plinten.nl, ook bekend van Laminaatoutlet.nl na deze gekocht te hebben op hun webwinkel. De plinten waren helaas niet overal in mijn huis geschikt, daarom besloten een grotere plint aan te kopen binnen de 7 dagen bedenktermijn waarin de wet koop op afstand de consument voorziet.
Meneertje Plinten.nl , [edit redactie, naam verwijderd] zag de bui al hangen, hij levert deze plinten niet (volgens hem bestonden ze niet) en zou niet akkoord gaan hiermee, want volgens hem stond in zijn algemene voorwaarden iets anders. "De Nederlandse Wet??? Ga maar lekker procederen, begon hij direct luidkeels te roepen nadat ik hem op zijn verplichting tot omruilen had gewezen". Ik heb hem nog aangeraden deze algemen voorwaarden aan te passen zoals andere webshops van plinten dat doen (zie bijv. plintenshop.nl/voorwaarden). Nou, zei hij: " ik geef je 75% van je aankoopbedrag". Handjeklap voor een product terug te brengen had ik geen zin in dus een klacht ingediend bij de consumentenauthoriteit. Want, Op grond van de wet brengt de ontbinding van de koop binnen de bedenktermijn met zich mee dat ik de afgesloten financiering ten behoeve van gedane aankoop van rechtswege zonder kosten kan ontbinden. Zijn opmerking dat 25% van de betaling zou afgaan is daarmee ontkracht.
Meneer [edit redactie, naam verwijderd] gaf aan dat ik hem geen enkele kans heb geboden om een alternatief en/of voor u beter passend produkt te kunnen leveren. Een ridicule beredenering voor het aftrekken van 25% van mijn aankoopbedrag. Hij vond dat hij handelde uit coulance: "Hierbij beschouwen wij de zaak verder als afgedaan." Nou, IK NIET!!!
Dus ik heb een officiele klacht bij de consumentenauthoriteit neergelegd tegen plinten.nl en laminaatoutlet.nl . In afwachting op reactie van de consumentenauthoriteit..... Of zal meneer [edit redactie, naam verwijderd] eindelijk eens met zn winkeltje Laminaatoutlet.nl of Plinten.nl over de brug komen???