BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kwaliteit vloerbedekking "Belakos Pearl" snel achteruit gegaan

Bijdrage door gebruiker
19-10-2022
5 reacties
Afbeelding bij deze post - Kwaliteit vloerbedekking "Belakos Pearl" snel achteruit gegaan
In onze huidige woning is een zachte vloerbedekking verplicht. Daarom hebben we (een tweepersoons huishouden) bij het verhuizen door een redelijk grote, zelfstandige vloerenhandel in Utrecht een tapijt met ondervloer laten leggen. De vloerbedekking betreft Belakos Pearl en de ondervloer is van het merk/type Egalsoft.

De keuze voor zachte vloerbedekking heeft grote consequenties voor het gebruik. Zo hebben we een strikt schoenen-uitbeleid en stofzuigen we circa 2 keer in de week (ook om het tapijt in goede staat te houden). Hoe groot was dan ook de teleurstelling dat we begin januari al merkten dat in het looppad de pollen niet goed meer overeind komen en het tapijt veel minder zacht is en ook minder het contactgeluid dempt.

Helaas konden we ondanks grote voorzichtigheid niet voorkomen dat er her en der wat gemorst is. De vlekken hebben we behandeld met bruiswater en deppen met badstof handdoek of herbruikbaar keukenpapier. Dat was onze basishandeling. Helaas blijkt dat je vervolgens nog een klamvochtige badstof handdoek er bovenop moet leggen die het vuil van het tapijt opneemt. Dit om kringvorming te voorkomen. Doordat we dit laatste niet wisten is een drietal kleine vlekken uitgesmeerd tot een veel lichtere vlek van ca. 30 cm doorsnede.

Onze klacht ging niet om die paar vlekken, maar juist dat we er bij het zorgvuldig stofzuigen al langere tijd niet meer in slagen het Belakos Pearl-tapijt goed te krijgen. We hebben mede daarom een reinigingsbedrijf ingehuurd dat tevens het tapijt weer in zo goed als topvorm zou krijgen. Dit reinigingsbedrijf, ons aanbevolen door de Utrechtse tapijtlegger, heeft echter maar in zeer beperkte mate resultaat weten te boeken.

Inmiddels was het juli en hadden we al ruim een half jaar problemen met ons tapijt op de plekken waar het meeste gelopen is. We hebben de klacht via de tapijtlegger ingediend bij Belakos tapijt.

Dit bedrijf is langsgeweest en begon maar over de vlekken. Belakos stelt dat "(het) tapijt vol met vlekken zit, deze komen van bovenaf en er is dan ook geen sprake van een productiefout. Het pletten valt reuze mee zeker gezien de hoeveelheid vlekken die in het tapijt zitten. We moeten de klacht dan ook afwijzen."

Belakos verdraait het totaal en negeert het feit dat we met grote zorg (tegen het onplezierige aan) met ons tapijt zijn omgesprongen. Wat kunnen we doen? Is het normaal dat een tapijt zó snel al slijt dat de pollen platgetreden zijn? We hebben juist bewust gekozen voor een vrij dure vloerbedekking in combinatie met een goede ondervloer.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.