BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Krom getrokken keukendeurtjes

Bijdrage door gebruiker
09-04-2013
70 keer bekeken
8 reacties
Wij hebben in 2008 een keuken gekocht, onlangs bleken er een 3-tal deurtjes te zijn kromgetrokken. De vertegenwoordiger van de keukenleverancier kwam langs en vertelde eerst dat ze wel kromgetrokken waren maar binnen de norm vielen. Toen ik vroeg om wat de norm dan precies is, antwoordde hij dat hij de deurtjes ging bestellen en dat wij ze kostenloos vergoed kregen. Een aantal dagen later melde hij dat ze niet vergoed werden door de fabrikant en dat de garantie inmiddels verlopen was. Maar uit coulance kregen wij 50% korting op nieuwe deurtjes. Na een reactie van mijn kant kregen wij nog een extra korting van 25% (bij navraag bleek het 25% van 50% te zijn) dus geen 75% maar 62,5%. Mijn gevoel is dat ik geen coulance of service krijg, maar gewoon de inkoopprijs doorgeschoven krijg van de keukenleverancier en dat ik blij moet zijn met deze service.

Nu heb ik de volgende vragen:
- Is de garantie op een keuken idd maar 3 jaar (dus ook op kromtrekken van de deurtjes)?
- En hebben ze mij een goed aanbod gedaan?

De leverancier is geen grote keten, de keuken was niet goedkoop, en als ik terug reken wat ze mij nu vragen voor 3 deurtjes (€ 930,-), dan lijkt het erop dat de prijs van de keuken geheel gebaseerd is op de deurtjes.

Wie mij in de goede richting kan sturen, hoor ik graag.

Alvast dank!

Ton
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.