BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kringloopwinkel Zeist

Bijdrage door gebruiker
07-06-2011
4 reacties
Ik kom, of liever gezegd kwam, regelmatig bij de plaatselijke kringloopwinkel. Toen ik net weer alleen ging wonen voor wat huisraad en een goedkope stofzuiger, later vooral voor boeken en af en toe fotoapparatuur. Een tijdje terug kocht ik een cameraatje met flitser. Thuisgekomen bleek de flitser duidelijk niet bij de camera te horen, teruggegaan naar de kringloop waar ik het aanbod kreeg mijn geld terug te krijgen. Omdat ik het cameraatje wel een geinig ding vond aangegeven dat ik de camera, ondanks de voor een kringloop stevige prijs, toch wel wilde hebben. Ik kreeg een klein bedragje terug en vertrok huiswaards. later die week een dure fotobatterj gekocht om vervolgens tot de ontdekking te komen dat het (analooge) cameraatje defect was! Toen ik echter terug ging werd mij verteld dat ze geen garantie bieden op fotoapparatuur (staat niet bij de vitrine aangegeven) en dat ze niet overal die dure batterijtjes voor konden kopen om ze te testen. Dat moest ik zelf maar doen (hoe dan zonder batterij???) en dat ik dus niet mijn geld terug kreeg. Na heel veel moeite werd ik afgescheept met een tegoedbon van €35 euro. Maar ik ben het er nog steeds niet mee eens. Ik vind dat je zéker als je zelfs niet eens weet of iets werkt je niet zomaar kunt stellen: "geen garantie te verlenen", bovendien staat dat niet duidelijk aangegeven in de winkel. Ik vraag me af of dit zo mag? Die bon is wat mij betreft duur wc papier, alsof je ooit nog een cent wil uitgeven in zo'n oplichtershol..
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.