Wij hebben een pvc click vloer. Deze ging na een jaar op bepaalde plekken uit elkaar staan. De leverancier heeft deze weer in elkaar getikt, maar na een poosje ging de vloer op meerdere plaatsen weer uit elkaar. De leverancier zou de vloer weer in elkaar tikken, maar wij gaven aan dat we hier geen vertrouwen meer in hadden. Een vertegenwoordiger is langs geweest en heeft geconstateerd dat er teveel krimp in de vloer zit. De conclusie van onze leverancier is dat de vloer eruit moet en een andere erin. Tot nu toe is er geen probleem. De leverancier geeft echter aan dat er wel kosten aan zijn verbonden en deze bedragen 10 euro per vierkante meter. Wij hebben altijd gedacht dat wij een vloer met 15 jaar (huishoudelijk gebruik en 10 jaar proffesioneel gebruik) garantie hebben gekocht. De leverancier geeft aan dat er afschrijving is op de vloer en het beslist niet zonder bijbetaling kan. Wij krijgen een duurdere vloer en hij legt de vloer weer gratis. Wij moeten wel een vloer uitzoeken van dezelfde fabrikant.
Wij hebben aangegeven dat het een productie fout is en wij vinden dat wij hier niet voor op hoeven draaien. Wij hebben deze dure pvc vloer gekocht met het idee dat we zolang we hier wonen niet weer een andere vloer nodig hebben, bij verkoop van de vloer is ook aangegeven dat we dit ook mogen verwachten als de fabrikant er 15 jaar garantie op durft te geven. Er valt echter niet over de kosten te praten. De leverancier is niet bereid ons verder tegemoet te komen omdat het hem geld kost.
Wij hebben begrepen dat je binnen garantie periode van de koop af kunt zien maar de vraag is of de leverancier de vloer op haalt en het geld terug betaald. Op de vraag of hij hier niet voor verzekerd is geeft de leverancier aan dat hij zich niet kan verzekeren voor een klacht. Hierop hebben wij geantwoord dat het een bewezen productie fout is. De leverancier geeft aan er met ons uit te willen komen maar is niet bereid te onderhandelen. Wij hebben gevraagd om de kosten te delen maar hierop geeft hij als antwoord dat dit onmogelijk is. Wij hebben ook al bij andere bedrijven geinformeerd en deze geven aan dat die vinden dat wij niet voor de kosten op hoeven draaien. Dit hebben we ook aan onze leverancier voorgelegd, maar hierop zegt hij daar niks mee nodig te hebben. Op onze vraag 'wat als de volgende vloer ook weer problemen geeft en wij weer een hoop moeten bijbetalen?' antwoordde de leverancier dat hij niet kon garanderen dat het niet weer zou gebeuren.
Wij hebben een gevoel dat we geen kant op kunnen.
Hadden we deze vloer maar nooit bij hem gekocht.
Wie heeft hier ook ervaring mee en is dit reeel?
Als wij een andere vloer willen moet dat via onze leverancier en bij de zelfde fabrikant (hetzelfde merk) uitgezocht worden en kost het ons 10 euro per vierkante meter.