Wij hebben 3 jaar geleden een keuken gekocht met een glazen aanrechtblad. Onlangs is er een kleine beschadiging ontstaan, bij de spoelbak, en is het glas letterlijk gesprongen (in het gezicht, maar gelukkig zonder gevolgen). Er is een scherpe rand ontstaan. De leverancier meldt ons dat dit kan worden gerepareerd, maar dat niet is gegarandeerd dat het glas niet (nog eens) springt. Hij biedt aan het blad te vervangen door een kunststof blad (wij hebben aangegeven geen zin meer te hebben in glas, omdat het veel onveiliger blijkt te zijn dat ons indertijd is voorgehouden), maar rekent daar wel 1700 euro voor. Wij staan op het standpunt dat het niet normaal is dat een aanrechtblad binnen 3 jaar onbruikbaar wordt, en eisen daarom kosteloze vervanging. De vraag is of wij in ons recht staan hiermee.