BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klacht woningcorporatie

Bijdrage door gebruiker
20-11-2010
4 reacties
Ik zit midden in een erg vervelende situatie met het huren van een woning bij Vestia. Na ondertekening van het contract bleek dat de woning niet geaard was, waardoor ik een stroomstoot van 220 voltage heb opgelopen. Na hetgeen aangegeven te hebben is een electricien langsgeweest voor een controle, daarna een electricien voor een tijdelijke oplossing en daarna weer een electricien om het compleet te herstellen.Een herkeuring heeft nog niet plaatsgevonden. Daarnaast waren de vloeren, de muren en het plafond niet naar behoren hersteld. Na 5 weken was de woning nog niet veilig en dient er nog allerlei reparaties uitgevoerd te worden. De woningcorporatie is van mening dat de woning wel technisch gekeurd was maar na de keuring er nog gewerkt was. Er zijn toen werkzaamheden verricht die van invloed waren op de elektrische installatie. De woning had dus eigenlijk opnieuw gekeurd moeten worden voor verhuur. Een herkeuring en herstelperiode kost tijd en zij zijn van mening dat dit binnen een halve maand gebeurd had kunnen zijn. Binnen deze periode hadden ook de herstel werkzaamheden uitgevoerd kunnen worden, vloeren, muren, etc m.u.v de plafond. De woningcorporatie is bereid om 2weken huur terug te storten. Ik ben er daar niet mee eens, want in een onveilige woning verblijven en na 5 weken nog steeds niet er in kunnen wonen is veel langer dan 2 weken waarvan zij van mening zijn dat ze het hadden kunnen repareren. Wie weet welke stappen ik nu zal kunnen nemen?En wat zijn de consequenties voor Vestia Rotterdam Noord dat zij een woning ongeaard hebben opgeleverd?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.