Afgelopen maart heb ik een keuken besteld bij IKEA.
Bij leverering van de keuken en vervolgens de installatie door een erkende installateur bleek dat de geleverde werkbladen en een kastje beschadigd waren. Vervolgens een officiele klacht ingedient bij IKEA en de werkbladen zouden omgeruild worden, levertijd 5 weken.Aangezien ik reeds verhuisd was en de keuken nodig had, heb ik zelf een busje gehuurd en de bladenomgeruild.Thuis aangekomen bleek een van de bladen niet de goede kleur.Toch dit blad maar tijdelijk geinstalleerden wederom contact met IKEA om een nieuwe te laten leveren.Na uiteindelijke levering van het nieuwe blad bleek ook deze weer beschadigd te zijn. Dus weer contact voor een nieuwe en weer 4 weken levertijd. Totaal is de installatie van mijn keuken dus 6 weken uitgelopen. De door mij gemaakte uren en de uren van de installateur, als gevolg van de fouten van IKEA, worden niet door IKEA vergoed, ondanks een officieel schrijven van IKEA waarin staat dat "de gemaakte kosten voor het omruilen van het werkblad door IKEA vergoed zullen worden".Alleen de kosten voor de huur van het busje worden vergoed.De uren die ik vrij heb moeten nemen van mijn werk om aanwezig te zijn voor alle extra leveringen van IKEA worden als vrije tijd verstempeld door IKEA en deze wordt als regel niet vergoed.Alles bij elkaar heeft het mij ca. 24 uur eigen vakantie gekost, welke ik extra heb moeten kopen bij mijn werkgever.Wat zijn mijn mogelijkheden/vervolgstappen om de door mij gemaakte kosten vergoed te krijgen?