BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kapot kastje, wel of niet onder garantie

Bijdrage door gebruiker
17-01-2005
4 reacties

Ik heb een half jaar geleden bij de Leenbakker een ladenkast gekocht. Deze zakte gisteren ineens door zijn bodem. Aangezien ik een jaar garantie op dit artikel heb, belde ik vandaag naar het filiaal waar ik hem had gekocht. Volgens de Leenbakker viel dit echter niet onder de garantie, omdat ik het kastje volgens hen te zwaar beladen zou hebben. Dit waag ik te betwijfelen. Zo veel zat er namelijk niet in. Bovendien: wat is te zwaar? Er stond geen maximumgewicht op de verpakking van het kastje vermeld. Het kastje is in elkaar gezet volgens de gebruiksaanwijzing. Ik kan wel een nieuwebodemplank krijgen, maar die moet ik danbetalen en die moet dan nog besteld worden. Wat de kosten zouden zijn en hoe lang dit zou gaan duren kon men mij niet zeggen. Wat ik vooral vervelend vind,is dat men mij het idee geeft dat ikiets fout gedaan heb, terwijl ikhet idee heb dat zij verkeerd zitten. Zekomen nu nl ineens met 'garantievoorwaarden' op de proppen, waar ik nog nooit eerdervan gehoord heb. Concreet is mijn vraag: kunnen ze mij zo maar garantie ontzeggen onder het mom 'hij zal wel te zwaar beladen zijn geweest'?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.