BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Juridisch advies

Bijdrage door gebruiker
29-11-2013
2 reacties
Ik heb in 2011 mijn dakgoten laten vervangen. Sinds het begin zijn er lekkages welke steeds door de installateur opgelost zijn.

Afgelopen jaar weer een lekkage, welke volgens de installateur verholpen zijn (ik heb de man nooit fysiek aan het werk gezien) hij zegt steeds aan het werk te zijn geweest toen wij er toevallig niet waren. Helaas was de lekkage niet opgelost en doordat de boeidelen door een timmerman vernieuwd werden kwam aan het licht dat de dakgoot met schroeven door de onderkant aan mijn huis bevestigt was. Langs een van de schroeven werd door de timmerman lekkage geconstateerd waardoor de houten onderplaat (waar de dakgoot op ligt) verrot was geraakt. Deze moest vervangen worden.
De timmerman heeft een stuk van de dakgoot afgehaald waardoor reparatie van de houten plaat mogelijk was. (toestemming van de dakgoten man welke op vakantie was in australie)
Ik mocht de dakgoot laten repareren door een andere loodgieter welke de huidige dakgoot meteen finaal afgekraakt heeft: "moet compleet vervangen worden, ik kan nu alleen een nood reparatie doen" .
Ik wil nu dat de oorspronkelijke loodgieter de noodreparatie oplost en de schroeven die door de bodem van de dakgoot lopen op een degelijke manier beschermt tegen lekkage.
Alleen de loodgieter geeft niet meer thuis, gemailt, gebeld, foto's gestuurd aangetekende brief is geweigerd.

Wat kan ik doen om te zorgen dat de loodgieter de werkzaamheden alsnog komt uitvoeren ?

PS heb 10 jaar garantie.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.