BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Jaarnota Eneco & Stedin en meterwissels !

Bijdrage door gebruiker
30-05-2017
3 reacties
Goedemiddag, Ik lig sinds kort in conclaaf met Eneco energieleveranciers ivm een einde jaarsnota die ik heb ontvangen Ik ben hier komen wonen op 03-02-2015 en er is mij destijds verteld dat er nieuwe meters zouden komen... naar mijn weten is dit gebeurt tussen de periode 15-02-2015 en 01-06-2015 ! Ik heb vorig jaar (Februari 2016) Eneco laten bellen omdat ik online mijn meterstand niet kon invullen omdat deze nog rond de 7-8000 online stonden, maar mijn elektra meter gaf ~800 aan op telwerk 1 , Zei hebben ons toen verteld dat die gecorrigeerd zou worden en dat we het bij de meterstanden online op moesten tellen en dat dit goed in het systeem zou worden verwerkt. nu zijn we in 2017 beland en geeft Eneco aan dat de meters zijn gewisseld op 18-02-2016 terwijl ik destijds had gezegd dat ze de stroom niet er af konden halen *en dus ook niet mijn elektra meter konden vervangen* Hun klantenservice geeft aan 22-05-2015 is de elektra meter al vervangen en dit geeft de klantenservice van Stedin ook aan *meerdere telefoongesprekken hier over gehad en 2 opgenomen waar dit daadwerkelijk ook te horen is* de klachtenservice van Eneco geeft nu aan dat op 22-05-2015 een systeem wissel is geweest bij hun op kantoor en dat dit is wat de klantenservice ziet.waarom zie ik dan op mijn jaarnota over het jaar 2016 dat mijn meters van 03-02-2015 t/m 22-05-2015 lopen en van uitdaar verder tellen vanaf 22-05-2015 t/m 03-02-2016 op mijn jaarnota dit gaat over zowel telwerk 1 als 2 en niet de gasmeter ? * Stedins klantenservice geeft aan dat op 22-05-2015 van 4 telwerken naar 2 telwerken zijn gegaan *dit is altijd in mijn huishouden zo geweest * Nou zegt Eneco ineens dat ze mijn jaarnota hebben geschat over het jaar 2016 en dat ik ineens bij moet gaan betalen omdat mijn verbruik veel hoger is,terwijl ik in Januarie ben opgebeld voor een 4 jarig contract met een TOON erbij Ik zou minder gaan betalen omdat ik een stuk minder had verbruikt dan het jaar ervoor ! ook zou ik per KwH minder gaan betalen maar blijkt dit achteraf ook zelfs omhoog te zijn gegaan ! Ik kom er zelf niet meer met Stedin en Eneco uit en zij wimpelen het maar makkelijk af met wat er MEERDERE malen is toegezegd telefonisch over meterwissels dat dit een fout in hun systeem is en dat de klantenservice maar fout zit.... Ik heb hun een foto destijds toegestuurt van een meterwissel kaart waart het onduidelijk op is het 18-02-2015 of 18-02-2016 is ! Eneco nam dit gelijk in handen en zei :"ziet u het staat zelfs op dat kaartje er is hier voor nooit een meterwissel geweest !" Toen ik bij Eneco aangaf dat ik dan me verbruik wou in zien ongeacht of dit geschat was of niet. Ik wil graag een inzicht hebben hoe of wat kwa verbruik.. Na dat ik dit online had verkregen bleek dat niks ingevuld was op 1 datum na... En Eneco en Stedin geven nu allebij aan dat ze geen meterstanden of verbruiken kunnen opsturen naar mij dus kan ook helemaal niks meer terug lezen en moet hun maar geloven... aangezien de slimme meters om de 2 maanden een meterstand doorsturen vind ik het maar een raar verhaal en wil ik graag weten wat ik nu verder moet doen want ik moest 2200 euro bij betalen dat is na meerdere malen contact instappen omlaag gebracht *3/4 stappen* en dat is nu nog 776 euro ! Dus in conclusie geven beide klantenservices aan dat wat in hun systeem staat niet klopt en dat de klantenservice meerdere malen foutieve informatie heeft verstrekt, Ook zeggen zei dat ze niks meer kunnen achterhalen en dat hun gelijk hebben en dat zij ook geen stappen hier voor gaan ondernemen ! Ik zit dus vast aan een contract waar van was toegezegd dat ik minder per KwH zou gaan betalen en dat ik minder ging betalen dan de jaren hiervoor! Ik moet gaan betalen over een periode van 2 jaar verbruik in 1 jaar tijd en dus extra betalen ! Ik vraag me af wat ik nog in deze kwestie kan doen, Ik zit zelf al hééél erg krap bij kas en kan dus niet de geschillencommisie hiervoor inschakelen helaas ook kan ik het vebruik van dit jaar niet vergelijken met de voriggaande jaren omdat mijn vriendin er veel frequenter is en en meer spullen in huis zijn gekomen hierdoor . *Tv scherm en extra computer beeldschermen bij zijn gekomen ! * Ik zie graag uw reactie tegemoet! Mvg, Alexander / Bacarddi
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.