Er is een nw wateraansluiting aangevraagd voor een nieuwbouw woning bij Vitens in oktober 2008. Deze is in maart 2009 gerealisseerd voor tijdens de nieuwbouw. Correspondentieadres was toen nog ons oude woonadres.
Wij hebben vervolgens onze oude woning verkocht en zijn verhuist naar een huurwoning in april 2009 en vervolgens in november 2009 naar onze nieuwe woning. De factuur voor de nw aansluiting is gefactureerd aan ons oude woonadres maar daar woonde wij al lang niet meer. Op 02-01-2010 hebben wij zelfs een adreswijziging gemaild. Nu in mei 2010 komt er een incassobureau omdat er een rekening niet betaald wordt.
Wij hebben de factuur en ev. aanmaningen nooit gezien en ook nooit iets van gehoord. Nu zijn er een hoop extra kosten gemaakt(incassokosten, rente) terwijl wij hier niets aan kunnen doen. Vitens wil de incasso niet terugdraaien omdat destijd ons oude factuuradres is ingevuld. Van een verhuismelding willen ze niets weten. Omdat Vitens voor de nw aansluiting een nw klantnummer heeft aangemaakt, waar wij niets van weten, kon dit niet verwerkt worden. Er is nooit gebeld of enig aangetekende brief geweest om ons ervan op de hoogte te stellen dat er nog een rekening open stond. Wij willen de kosten voor de aansluiting betalen,maar zijn niet van plan de xtra gemaakte kosten te betalen. Gaarne jullie mening/advies wat nu te doen.