Op 14-05-2006 kocht ik kraan Enskar bij Ikea Utrecht. Na montage bleek dat de koude kraan verkeerd open gaat. Dit is alleen maar na montage te ontdekken. Ik heb toen gebeld met Ikea en kreeg vrijwel meteen de reactie dat deze klacht vaker gehoord was. Ik zou teruggebeld worden binnen 1 á 2 weken. Na 4 weken maar weer zelf gebeld. Mij werd medegedeeld dat ik weer teruggebeld zou worden. Dit gebeurde ook na een kleine week. Mij werd verteld naar de vestiging te moeten om om te ruilen. Ik wil dat ze de kraan thuis komen omruilen, dan vraag ik ze nog niet eens de boel te demonteren. Anders moet ik naar Utrecht, kost mij circa 1,5 uur en heb ik nog niet de garantie dat de kraan goed is. Nu zei de laatste dame aan de telefoon dat deze klacht nooit eerder gehoord was, ook niet op de vestiging. Dit is een typische produktiefout, hier MOETEN meer mensen last van hebben gehad. Op al die kranen pik ik er net 1 uit die verkeerd draait, tsss....IK hoop dat er meer mensen zijn met dit probleem, want volgens die dame "zou dat de zaak veranderen". En ik denk ook dat een boel mensen na montage zoiets hebben van"laat maar, is weer zo'n gedoe".