Hallo,
Een aantal weken geleden ben ik naar een beter bed winkel gegaan voor een nieuw bed. Daar de verkoper verteld dat wij nu een ledikant hadden van 140cm x 220cm en graag een nieuw bed wilden, onze voorkeur ging uit naar een box spring. Na een tijd nagedacht te hebben zijn we voor een box spring gegaan van € 1200,- . Echter wel 200cm lengte omdat we dit voldoende vonden.
Het bed werd geleverd en wij gingen er op slapen.Dat was geen fijne nacht elke keer gleed ik uit het nieuwe bed. Dit wat ik met ons oude ledikant nooit gehad heb. Ook mijn vrouw had precies het zelfde probleem.
Een email gestuurd naar beter bed met mijn probleem omschrijving.
Het korte antwoord van Beter Bed.
"Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail. Naar aanleiding daarvan delen wij u het volgende mede.
De door u gemelde klacht op de boxspring is inherent aan het product ongeacht de maatvoering van de matras of boxspring. De boxspring heeft namelijk geen zijleggers."
Hier heb ik vervolgens weer op geemaild:
"Graag verwacht ik toch een word uitgebreider antwoord.
Wij kopen bij jullie een bed en verwachten dan ook ten eerste een goed advies. Als wij aangeven wat voor bed wij nu hebben dan is het toch niet de bedoeling dat ik daarna een bed krijg geadviseerd waar ik uit glij ?
Het is dan de verkopende taak om aan te geven dat deze geen zijleggers heeft ???"
Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met Beter bed en zij vinden dat ik mij beter had moeten verdiepen in de voor en nadelen van een box spring? Hier op heb ik aangegeven dat ik deze voordelen toch wel mag verwachten van een verkoper want daarom kom ik tenslotten naar een winkel, anders had ik ook wel een bed op internet kunnen bestelen. Echter blijft beter bed er bij dat het mijn eigen fout is en het bed niet kan geruild worden ook niet met bij betaling. Wel sturen ze nog een monteur langs om te kijken of het matras in orde is.
Heeft iemand van jullie ervaring met een box spring waarbij dit inderdaad ook het geval is en is dit echt met alle box springs zo dat als hij niet breed genoeg is dat je er uit glijd ?
En heb ik als consument nu geen rechten om een ander of grote bed te krijgen? Ik snap dat ik hier voor moet bij betalen dit is ook niet het probleem. Maar nu heb ik iets aan geschaft voor € 1200,- waar ik eigenlijk niets aan heb.