BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ik denk dat onze meter stuk is,maar Enexis zegt van niet.

Bijdrage door gebruiker
07-08-2009
9 reacties

Ik heb mijn moeder 12 jaar lang verzorgd.De laatste 4 jaar van haar leven was zij terminaal. Wij hebben toen veel ook veel gas en electriciteit gebruikt vanwege een speciaal bed die ontzettend veel stroom gebruikte en het hele jaar door was de verwarming aan omdat moeder het altijd koud had.Nu is mijn moeder in juni 2007 overleden, ik ging er toen vanuit dat ik veel minder aan voorschot zou gaan betalen.Tot mijn verbazing is het voorschot sindsdien steeds hoger geworden.Ik heb gebeld naar essent, en kreeg van een vriendelijke dame te horen dat wij (huishouden van 2 personen)teveel gas verbruikte.Nu kon ik dat mij niet voorstellen want sinds het overlijden van mijn moeder werd er al in de zomermaanden helemaal geen gas verbruikt (alleen met het douchen wel dus) Toen ben ik de verbruiksmanager gaan raadplegen.Nou, ik vindt dat helemaal geen succes, ik kon telkens als ik de meterstanden had doorgegeveneen hogere voorschot gaan betalen want anders zou ik bij de jaarafrekening ontzettend veel moeten bijbetalen.Dus dat heb ik telkens gedaan totdat het voorschot ons teveel werd.Ik heb toen gebeld en een afspraak gemaakt om daarover te praten.Op die afspraak kreeg ik te horen dat niet onze gasverbuik,maar onze elekticiteitverbuik ontzettend hoog is.Sindshet overlijden van mijn moeder zijn wij erg bewust met energie omgegaan.Ook houden wij dagelijks onze meterstanden bij,en wij zijn van mening dat onze elektriciteitsmeter stuk kan zijn. Daar kan essent niets aan doen en heeft mij naar enexis gestuurd, ik heb daar te horen gekregen dat ik eerst 190 euro moet storten en een contract moet ondertekenen.En dan zou er een monteur de meter komen ijken.Alleen raadde die dame mij af om te laten ijken omdat volgens haar de meter niet stuk kan zijn want een meter die stuk is loopt nooit te hard altijd te langzaam en bovendien dat de meter al meer dan 50 jaar oud is wil nog niet zeggen dat die stuk is, er zijn volgens haar meters die nog ouder zijn en het nog prima doen.En daarbij zei ze dat de meters regelmatig werden gekeurd door kema.Maar onze meter is nog nooit gekeurd en wij wonen hier net zo lang als de meter er hangt. Nu heeft die dame ons erg aan het twijfelen gebracht en weet ik niet meer wat ik moet doen.Doordat ik de meterstand elke dag noteer heb ik uit kunnen rekenen hoeveel Kwh per week ik verbruik en dat is gemiddeld zo ongeveer 180 Kwh en dit maal 52 weken en dan kom ik toch op 9360 Kwh uit, vorig jaar was het ongeveer 1000 Kwh minder en die jaar daarvoor ook ongeveer 1000 Kwh minder.Kortom ik verbuik elk jaar steeds meer stroom, terwijl wij steeds minder durven te gebruiken.Ik ben ten einde raad ik weet niet meer wat ik moet doen.Wat ik wel weet is dat wij steeds armer worden en dat we steeds meer moeten opgeven om onze energierekening te kunnen betalen.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.