BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Hoogte Schadevergoeding?!?!

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
22-05-2006
  •  
8 antwoorden
  •  

Tsja, waar zal ik beginnen? 23-04-05 een eettafel en dressoir gekocht bij Sanders in A'dam. Netjes afgeleverd zo'n 14 weken later.

Na 3 maanden komen er scheuren in de matte/strakke laklaag. Gebeld met de meubelman voor klacht, monteur langsgeweest om de klacht te beoordelen, klacht gegrond. Het zou bij ons thuis gerepareerd worden, wat later niet mogelijk bleek en op 23 januari zijn de meubels bij ons opgehaald, om bij de fabrikant gerepareerd te worden. Na 6 weken zouden de meubels volgens de meubelman weer 100% in orde retour komen.

Nu is het inmiddels 23 mei en hebben we nog niets. De meubels zijn nu nog niet leverbaar. Ik word elke keer 'aan het lijntje gehouden' want wekelijks gebeld en elke keer werd het een andere week. Van week 15 naar 16 etc. etc.

Aangetekende brief verstuurd en direct de dag erna een telefoontje van de directeur. We krijgen zoals geeist in de aangetekende brief een schadevergoeding (zie art. 5.3 van e CBW voorwaarden).

Echter, wat is nu een redelijke schadevergoeding? Ik heb al contact gehad met het Juridisch Loket, zij kunnen me echter geen richtlijn geven van wat redelijk is.

In de CBW voorwaarden wordt nergens gesproken over schadevergeoedingen aan de klant. Alleen over schadevergoedingen als de klant het aan de firma moet betalen. Dan spreken ze over verschillende percentages varierend van 30 tot 50%.

Wat vindt u nu redelijk?

MVG,

AnjaB

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.