Circa 14 maanden geleden heb ik een lederen hoekbank aangeschaft bij Factory House. Model Hollywood.
Deze bank heeft vanaf het begin dat ik hem al heb kleine gebreken, pootjes stonden niet recht, de stiksels liepen scheef (op deel waar de bank aansloot. Deze zijn allemaal wel (deels) verholpen.
Enige tijd later knakte de leuning opeens doormidden, dit had ik nog nooit meegemaakt, er kwam een monteur langs die spoot hier peurschuim in waarmee de leuning weer hersteld werd. (op een naar mijn mening vrij aparte manier ).
Nu de laatste klacht, mijn bank is vorige maand uit het niets doorgezakt, ze hebben de bank opgehaald en gerepareerd. Dit duurde helaas alleen 3 weken. Nu heb ik de bank afgelopen woensdagavond terugggekregen. Op Donderdagavond is mijn vriendin (52kg.) toen ze er net op ging zitten weer doorgezakt.
Monteur is vandaag langsgeweest heeft ernaar gekeken en contact gehad met zijn manager bij de Factory House.
Die manager geeft aan dat ze de bank weer willen repareren, hier zit ik zelf niet op te wachten. Het lijkt wel of die bank op een blauwe maandag is gemaakt dat repareren en de hele tijd aanwezig zijn omdat hun langs moeten komen ben ik nu wel zat.
Ik wil een nieuwe bank naar keus(uit dezelfde prijsklasse) of mijn geld terug. Dit wil de factory house alleen niet. Deze willen hem nu wel op locatie komen reparen.
Sta ik nu in het recht om de reparatie aan huis te weigeren en mijn geld terug te krijgen of een andere bank uit te kiezen?
Naar mijn mening heeft die reperatie weinig zin, want ze blijven er steeds mee bezig. Want de kans is naar mijn gevoel groot dat ze 2weken later weer langs moeten komen.
Voor de goede info, er wonen hier geen kinderen, zijn geen huisdieren aanwezig die evt. schade kunnen veroorzaken.