BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe zit dat met eenzijdige verandering van contract

Bijdrage door gebruiker
11-11-2004
4 reacties

Per 1 februari ben ik klant bij Eneco voor groenstroom. Ik heb hiervoor een tweejarig contract afgesloten. Bij afsluiting van het contract werd gezegd dat de groenstroom van Eneco net zo duur zou zijn als de grijze stroom van mijn oude leverancier.

Per 1 juli ontving ik een brief van Eneco dat i.v.m. met de vrije markt men nu over zou gaan tot het tarief dat voor grijze stroom bij Eneco van toepassing was. Onnodig te zeggen dat dit duurder is dan de grijze stroom van Nuon.

Per begin oktober ben ik verhuisd en heb ik mijn eindafreking van mijn oude adres ontvangen. Vanaf 1 februari tot 1 oktober berekent Eneco de prijs van grijze stroom van Eneco, dit scheelt al iets van € 40 euro in mijn nadeel terwijl ik bij afsluiting van het contract dus de grijze stroomtarieven van Nuon zou betalen.

Ik heb 6000 kWH gebruikt en daar betaal ik natuurlijk ook voor. Echter op mijn eindafreking staat nogmaals 6000 kWH berekend als groene stroom tariefonafhankelijk. Ik heb hier al diverse keren over gebeld maar krijg geen antwoord op mijn vraag waarom ik in totaal voor 12000 kWH moet betalen terwijl ik er 6000 heb gebruikt.

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom ik meer moet betalen want op deze manier is de groenstroom bij Eneco veel duurder dan de beloofde tarieven destijds bij afsluiting van het contract.

Verder vraag ik mij af of Eneco eenzijdig het tarief mag aanpassen als ik me gebonden moet voelen aan een contract van twee jaar.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.